IT pomaga stymulować sprzedaż produktów FMCG

Obecnie jednym z największych problemów polskiego rynku FMCG jest nielojalność polskich konsumentów, którzy wykazują coraz mniejszą skłonność przywiązywania się do konkretnych produktów - zauważa w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Andrzej Masłowski, Szef Wydziału Wdrożeń Platformy Connector i Systemów Mobilnych w Asseco Business Solutions.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

IT pomaga stymulować sprzedaż produktów FMCG

PODZIEL SIĘ


Autor: portalspozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

2 gru 2013 18:15


- Współpracują Państwo z liderami rynku FMCG od wielu już lat. Jak można obecnie wesprzeć ich działania, żeby mogli więcej sprzedawać i przywiązywać konsumentów do swoich marek?

Obecnie jednym z największych problemów polskiego rynku FMCG jest nielojalność polskich konsumentów, którzy wykazują coraz mniejszą skłonność przywiązywania się do konkretnych produktów. Niestety nawet najsilniejsze marki nie są w stanie obronić się "na półce" jeśli obok znajdują się bardziej atrakcyjnie wyeksponowane czy oferujące dodatkową wartość produkty. Klienci chętnie też korzystają z ofert różnych sklepów, które przyciągają ich uwagę i oferuję lepszą w danej chwili ofertę. Sytuacja na rynku może zmieniać się każdego dnia, dlatego też producenci powinni podejmować działania, które po pierwsze sprawią, iż ich towary będą dostępne tam, gdzie tak naprawdę konsumenci ich poszukują oraz będą przez nich zauważone.

Jako dostawca systemów IT i wieloletni doradca biznesowy liderów rynku FMCG widzimy tylko jedno rozwiązanie powyższego problemu. Producenci muszą na bieżąco obserwować rynek, zbierać informacje na jego temat, odpowiednio je analizować i następnie podejmować odpowiednie oraz dedykowane działania operacyjne. My poszliśmy jeszcze o krok dalej. Proponujemy branży FMCG dogłębną analizę rynku i selekcjonowanie sklepów, które mają największy potencjał dla sprzedaży określonych kategorii. Na przykład, jeśli producent kawy chce zwiększyć sprzedaż kawy mielonej w danym regionie, wiemy jak mu w tym pomóc, wyposażając go w odpowiednie narzędzia. Efekt może być naprawdę zaskakujący. Nasze nowatorskie rozwiązanie pozwala na pozyskiwanie wiarygodnych i bieżących danych rynkowych nie tylko na temat sprzedaży własnych produktów, ale również odpowiadających im kategorii.

- Jak producenci z branży FMCG mogą sprawnie uzyskiwać aktualne informacje na temat rynku?

Branża FMCG jest w tym zakresie mocno uprzywilejowana, gdyż właśnie na jej potrzeby tworzonych jest najwięcej tego typu rozwiązań. Rosnącą popularnością cieszą się tu przede wszystkim systemy elektronicznej wymiany danych handlowych, które umożliwiają wymianę informacji oraz dokumentów pomiędzy producentem a współpracującymi z nim dystrybutorami.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA