Grudzień - najlepszy czas na rekrutację sprzedawców

Według badań amerykańskiej agencji zatrudnienia Entelo, prawie 50 proc. zmian kadrowych w działach sprzedaży odbywa się w krótkim okresie pod koniec roku. Oznacza to właściwy czas na rekrutację specjalistów. W grudniu potencjalni kandydaci są szczególnie otwarci na nowe propozycje pracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Grudzień - najlepszy czas na rekrutację sprzedawców

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

9 gru 2015 12:28


Kiedy jest właściwy czas na rekrutację? Wtedy, gdy normalnie niechętni kandydaci stają się o wiele bardziej skłonni przyjąć oferowaną pracę. W przypadku sprzedawców - jak wynika z badań amerykańskiej agencji zatrudnienia Entelo - takim okresem jest właśnie grudzień.

Innym rodzajem właściwego czasu jest trudna sytuacja w firmie, z której rekruter chce pozyskać kandydatów. Mogą to być finansowe lub prawne problemy albo proces restrukturyzacji. Dobrym dniem jest też ten, w którym dana firma zamyka projekt albo w którym odchodzi współpracownik czy szef interesującego kandydata.

Okres zmian

Koniec roku może się wydawać martwym okresem w rekrutacji. Wynika to z tego, że zarówno rekruterzy, jak i potencjalni kandydaci często są na urlopie i myślą raczej o świętach niż o szukaniu nowej pracy. To jednak tylko prosta generalizacja, bowiem okazuje się, że właśnie w grudniu większość profesjonalnych sprzedawców psychicznie przygotowuje się do decyzji o znalezieniu nowego zajęcia. To doroczne premie i ustalanie nowych planów sprzedażowych skłaniają ich do takich myśli. Stres związany z pracą skłania do rozważań w rodzaju "czy jestem w stanie powtórzyć to w przyszłym roku?"

Grudzień jest dobrym czasem na rekrutacje z jeszcze jednego względu. Wiele agencji zatrudnienia nie prowadzi lub nie wyciąga wniosków z baz danych i czeka z rozpoczęciem nowych projektów do stycznia, kiedy jest już za późno. Dzięki osłabionej konkurencji w grudniu otrzymują swoją szansę firmy nie posiadające marki znanego i pożądanego pracodawcy.

O czym warto pamiętać?

Jeśli zarządzasz działem sprzedaży lub całą firmą, gdzie sprzedawcy są kluczowymi pracownikami, przyjrzyj się rotacji sprzedawców. Sprawdź, czy jej szczyt przypada w grudniu, czy wtedy aby nie odeszli cenni pracownicy oraz czy zastąpili ich inni.

Jeśli chcesz zatrzymać ludzi zwróć uwagę na tych, którzy należą do grupy ryzyka odejściem. Według badań Entelo, pracownicy mają skłonność do odchodzenia z pracy w swoją rocznicę zatrudnienia.

Jeśli zaś potrzebujesz nowych ludzi lub nie uda ci się zatrzymać części sprzedawców, opracuj plan rekrutacji, aby jak najefektywniej wykorzystać  grudniową aktywność talentów na rynku pracy. Rozejrzyj się za byłymi pracownikami, którzy mogliby wrócić. Buduj relacje między aktualnymi. Zapytaj najlepszych o znajomości.

Jeśli nowy budżet twojej firmy otwiera się w styczniu, tym bardziej musisz się spieszyć. W innym wypadku może się bowiem okazać, że jedyną opłacalną strategią jest nieobsadzanie wakatu do grudnia w oczekiwaniu na nadciągający przypływ prawdziwych talentów.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA