Coraz mniej miejsc pracy w małych sklepach

Liczba sklepów spadła w 2013 r. z 311,9 tys. do poziomu 304 tys., a w 2014 roku zanotowała spadek o 2,2 proc. W całym 2014 roku zniknęło 27,3 tys. punktów detalicznej sprzedaży.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Coraz mniej miejsc pracy w małych sklepach

PODZIEL SIĘ


Autor: PortalSpożywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

10 mar 2015 11:58


- Jednocześnie zarejestrowano ponad 20 tys. Oznacza to, że tylko w ostatnim roku liczba sklepów zmniejszyła się o ponad 7,3 tys. – mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska.

W badaniu nie uwzględniono punktów sprzedaży na bazarach i targowiskach.

Jak wynika z danych Bisnode Polska, najbardziej dynamicznie spadła liczba sklepów ze sprzętem radiowo-telewizyjnym i IT. Szacuje się, że aktywnie działa ich blisko 4,7 tys. Na przestrzeni ostatniego roku ich liczba skurczyła się o 6,2 proc. Pod tym względem niechlubne, drugie miejsca zajmują sklepy owocowo-warzywne. Pierwszą trójkę z najbardziej dynamicznym spadkiem zajmują księgarnie.

Czytaj też: Praca w kawiarni i sklepie także może zrobić dobre wrażenie w CV

Nieznacznie wzrosła natomiast liczba punktów z alkoholem. Tych przybyło o 1,7 proc. Szacuje się, że na koniec 2014 roku na polskim rynku działało 5,6 tys. sklepów z alkoholem.

- Warto podkreślić, że nieznacznie, poniżej 1 proc. spadała liczba cukierni i ciastkarni, a także sklepów motoryzacyjnych. Pod względem ilości w Polsce najwięcej działa sklepów ogólnospożywczych - 75,8 tys. i odzieżowych 28,6 tys. Pierwszych ubyło o 2,8 proc., drugich 2,4 proc. - mówi Tomasz Starzyk.

Tymczasem w ostatnim roku znacząco przybyło zarejestrowanych sklepów internetowych. Tych zarejestrowano 6545. Jednocześnie wyrejestrowano 4976, co stanowi wzrost o 1569 sklepów internetowych w ciągu ostatniego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA