Chcą wspierać kobiety 50+ pracujące w handlu

Doświadczenie i wiedza seniorów może uczynić przedsiębiorstwo konkurencyjnym, twierdzą autorzy projektu mającego wspierać starszych pracowników w branży handlowej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Chcą wspierać kobiety 50+ pracujące w handlu

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/RynekSeniora.pl

RynekSeniora.pl

11 mar 2015 13:00


We wtorek (10 marca) na konferencji prasowej przedstawiono program "Strategia Zarządzania Talentem Wiedzy Kobiet 50+", skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw handlowych.

W projekcie wzięły udział Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa, Polska Izba Handlu, Warszawska Spółdzielnia Spożywców "Społem"Śródmieście oraz włoska organizacja "Solidarność w Sieci" zajmująca się równouprawnieniem w pracy i odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstw. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

- Większość osób zatrudnionych w handlu stanowią kobiety - to ok. 70 proc. lub więcej. Społeczeństwo Unii Europejskiej nie młodnieje, stoi więc przed nami wyzwanie polegające na dostosowaniu się do zmieniającej się struktury demograficznej oraz wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia osób, które przez lata pracują w handlu. Ponieważ zawsze, kiedy odchodzi pracownik - szczególnie, kiedy odchodzi na emeryturę - jakaś cząstka wiedzy, która stanowi wartość i tworzy potencjał firmy, bezpowrotnie znika. Dlatego zaangażowaliśmy się w ten projekt - mówił dyrektor Polskiej Izby Handlu Maciej Ptaszyński.

Czytaj też: Praca w sieciach handlowych: Ludzie mają już dość. Możliwe protesty

Zatrzymać doświadczonych pracowników

Jak wyjaśniła koordynatorka merytoryczna projektu dr Beata Buchelt z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, projekt ma na celu utrzymanie aktywności zawodowej i wzmocnienie kompetencji kobiet powyżej 50 roku życia, zatrzymanie ich w firmie i dzięki temu utrzymanie wiedzy praktycznej w przedsiębiorstwie.

- Pracownicy w wieku 50+ mają często niskie kwalifikacje, ale mają coś specyficznego. Posiadają umiejętności obsługi klienta - mogą doradzić klientowi w zakresie np. doboru określonych produktów i przez to mają określony autorytet wśród potencjalnych czy obecnych klientów. Często jednak nie są tego świadome. Nasz program pozwoli wyłowić takie osoby i wykorzystać je do przekazania wiedzy młodszemu pokoleniu pracowników - powiedziała Buchelt.

Czytaj całość na RynekSeniora.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA