Branża FMCG: kogo potrzebuje i ile oferuje w zamian

Kandydaci aplikujący na stanowiska sprzedażowe w branży FMCG często zastanawiają się, jakie wynagrodzenie mogą uzyskać na interesującym ich stanowisku i co oferuje rynek. Jakie czynniki wpływają na poziom wynagrodzeń oraz w co należy zainwestować, aby być najbardziej pożądanym kandydatem dla przyszłego pracodawcy?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Branża FMCG: kogo potrzebuje i ile oferuje w zamian

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

15 lip 2013 21:03


Na kształt wynagrodzeń na stanowiskach sprzedażowych w branży FMCG wpływa wiele czynników, które związane są z zewnętrzną tendencją wzrostu lub spadku sprzedaży na rynku, sytuacją gospodarczą oraz z charakterystyką organizacji poszukującej pracownika. Oczywiście największe znaczenie ma również wiedza i kompetencje kandydata. Pracodawcy najbardziej cenią sobie osoby, których wiedza i predyspozycje pozwolą sprostać wymaganiom stawianym przez konkurencyjny rynek produktów szybko zbywalnych.

Na podstawie analizy wynagrodzeń specjalistów i menadżerów 2013 przeprowadzonej przez Antal International, wynika, że średnie wynagrodzenie brutto uzyskiwane w branży FMCG na stanowiskach sprzedażowych jest bardzo zróżnicowane i zależy od wielu czynników. Jakiego wynagrodzenia można oczekiwać aplikując na stanowisko w branży FMCG i jakie kompetencje są w cenie?

Regionalny kierownik sprzedaży może liczyć średnio na 5,750 zł brutto miesięcznie, a dyrektor handlowy nawet na 18 tys. zł
brutto miesięcznie.

Doświadczenie zawodowe na tym samym lub analogicznym stanowisku

Aspekt ten z perspektywy pracodawcy jest bardzo istotny przy zatrudnianiu kandydata, gdyż świadczy o znajomości specyfiki i obowiązków na danym stanowisku. Przy ubieganiu się o pozycję regionalnego kierownika sprzedaży istotna jest min. 3-letnia znajomość regionu i obsługiwanych klientów tradycyjnych (sieci lokalne, sklepy detaliczne, klienci hurtowi), a także doświadczenie w zarządzaniu zespołem w regionie.

Przy zatrudnianiu na stanowisko key account managera znaczenie ma min. 3-letnie doświadczenie we współpracy z dużymi sieciami międzynarodowymi handlu nowoczesnego, z którymi kandydat miał możliwość prowadzenia negocjacji na poziomie centralnym. Zatrudniony na tym stanowisku może liczyć na średnie miesięczne wynagrodzenie w wysokości 12,5 tys. zł brutto.

W przypadku ubiegania się o pozycję group key account managera czy national key account managera (średnie wynagrodzenie miesięczne to 14 tys. zł) ważną rolę odgrywa także doświadczenie związane z zarządzaniem ludźmi.

Jeśli kandydat myśli o pozycji dyrektora sprzedaży - czyli najwyższej pozycji w piramidzie sprzedażowej, trzeba liczyć się z tym, że pracodawcy oczekują minimum 5-letniego doświadczenia i bardzo dobrej znajomości wszystkich kanałów dystrybucji: tradycyjnego, nowoczesnego, jak i hurtowego, a także bardzo mocnych kompetencji strategicznych, operacyjnych i menadżerskich.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA