Biedronka stworzy 5 tys. nowych miejsc pracy

Ekspansja Biedronki w Polsce nie słabnie.Firma zamierza wydać 1,6 mld złotych na uruchomienie 290 nowych Biedronek i dwóch centrów dystrybucyjnych, które będą ich zapleczem. W 2015 roku grupa chce dysponować w Polsce trzema tysiącami sklepów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Biedronka stworzy 5 tys. nowych miejsc pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: newseria.pl

5 mar 2013 12:58


Jeronimo Martins już dziś jest największym pracodawcą prywatnym w Polsce. Pod koniec 2013 roku, wraz z planowanym utworzeniem 5 tys. nowych miejsc pracy, grupa będzie zatrudniała 45 tysięcy pracowników.

- Wynagrodzenie podstawowe u nas, a zatrudniamy pracowników w oparciu o umowę o pracę, jest o ponad 20 proc. wyższe od minimalnego wynagrodzenia w Polsce. Wszyscy są objęci premiami i rozbudowanym pakietem socjalnym - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Alfred Kubczak, dyrektor ds. Korporacyjnych Jeronimo 5 tys.nowych pracowników Biedronki

Najwięcej pracowników firma zatrudnia w siedzibie głównej, centrum usług wspólnych w Poznaniu i 11 centrach regionalnych. W 2013 r. powstaną dwa kolejne centra, w Lubartowie i w Gdańsku. Zgodnie z planami firmy, pod koniec tego roku będzie funkcjonowało 2,4 tys. Biedronek.

- Staramy się spoglądać na to, co niesie rynek. Najwięcej z nowych technologii wprowadzamy w zakresie zaopatrywania sklepów. Mówię o nowoczesnym transporcie, klimatyzowanej naczepie specjalnego przeznaczenia, dzięki której produkt dociera we właściwej postaci do sklepów. To samo dotyczy centrów, chcemy, by jak najszybciej produkty były przepakowywane w chwili dostawy od producenta i docierały w niezmienionej postaci do sklepów - tłumaczy Kubczak.

Firma testuje też koncepcję Ecostore, dzięki której do minimum zostanie ograniczone zużycie prądu, wody i produkcja odpadów. W ubiegłym roku wymieniono m.in. żarówki i urządzenia chłodnicze na energooszczędne.

Zmiany w kierunku proekologicznym widać również w asortymencie sklepów. Biedronka stawia mocno na sprzedaż świeżych warzyw i owoców, oraz sałatek, a także ryb i produktów nabiałowych.0

- Jest wiele takich produktów, które jeszcze do niedawna miały charakter niszowy, a stają się bardzo popularne. Napoje sojowe w naszej ofercie miały te zaletę dla naszych klientów, że stały się dostępnymi. To był produkt bardzo drogi na naszym rynku, u nas on jest w bardzo rozsądnej cenie - mówi Kubczak.

Biedronka nie planuje zmian w modelu sprzedaży - produkty, które oferuje, mają trafiać do jak największej liczby klientów. Poza tym będzie koncentrować się głównie na produktach spożywczych, natomiast pozostałe z kategorii non-food, np. sprzęt RTV i AGD, akcesoria kuchenne, są traktowane jako dodatkowa atrakcja dla klientów.

- Staramy się tam dostarczać produkty atrakcyjne i na czasie, czyli związane z zainteresowaniami, które się pojawiają, albo z okresem zakupowym. Nie jest to oznaka tego, że będziemy się zmieniali np. w sklep RTV AGD. Pozostaniemy skupieni na produktach spożywczych - podkreśla dyrektor w JMP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.