50 certyfikowanych przedstawicieli handlowych w szeregach Kompanii Piwowarskiej

Z końcem 2012 r. Kompania Piwowarska objęła wszystkich nowych przedstawicieli handlowych w swoich szeregach obowiązkową procedurą certyfikacji. Przez pół roku certyfikat uzyskało 50 pracowników. Dokument ten jest nie tylko potwierdzeniem ich wiedzy i umiejętności, ale także warunkiem koniecznym do przedłużenia umowy o pracę z KP.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

50 certyfikowanych przedstawicieli handlowych w szeregach Kompanii Piwowarskiej

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

29 lip 2013 11:51


Przedstawiciele handlowi często stanowią wizytówkę swojej firmy ponieważ mają bezpośredni kontakt z klientem, pracując na „pierwszej linii frontu". Ich kompetencja, sumienność i otwartość na potrzeby klienta znaczą równie wiele co wysoka jakość produktu, dlatego tak ważne jest właściwe przygotowanie do pracy na tym stanowisku. Wysokie kwalifikacje przedstawicieli handlowych Kompanii Piwowarskiej w tym zakresie potwierdza właśnie certyfikat.

Certyfikat przepustką do kariery

Procedurę certyfikacji przedstawicieli handlowych wprowadzono w Kompanii Piwowarskiej w grudniu ubiegłego roku. Dwuetapowy egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności jest obowiązkowy dla każdego nowego pracownika tego obszaru, a przeprowadzają go trenerzy sprzedaży pod koniec trzymiesięcznego okresu próbnego.

Proces certyfikacji obejmuje test wiedzy złożony z 20 pytań jednokrotnego wyboru, dotyczących materiału ze szkoleń. Udzielenie prawidłowej odpowiedzi na 80% pytań pozwala przejść do kolejnego etapu, jakim jest sprawdzian umiejętności praktycznych. Polega on na wspólnej pracy w rynku z trenerem, który ocenia umiejętności przedstawiciela handlowego w 30 obszarach, m.in. przygotowanie do pracy, planowanie, kroki wizyty handlowej, kroki sprzedaży. Próg zaliczeniowy to w tym przypadku także 80%. W tym momencie certyfikatem może się poszczycić 50 przedstawicieli handlowych.

6 tygodni doskonalenia

Do uzyskania certyfikatu nie jest potrzebne ogromne doświadczenie - leży to w zasięgu nawet tych, którzy wcześniej nie mieli zbyt wiele do czynienia z handlem, ale mają ku temu predyspozycje i chcą się uczyć nowych rzeczy. Jest to możliwe dzięki temu, że osoby rozpoczynające pracę w Kompanii Piwowarskiej na stanowisku przedstawiciela handlowego są objęte specjalnym 6-tygodniowym programem szkoleń pod nazwą Sales Induction.

Jego celem jest przekazanie nowym pracownikom sprzedaży umiejętności i wiedzy komercyjnej dotyczącej branży piwnej, portfela marek KP i sposobów ich aktywowania oraz standardów obowiązujących w organizacji. Wiedza zdobyta podczas programu umożliwia pracownikom wywiązywanie się z obowiązków służbowych, efektywne działanie i dalszy rozwój, a firmie - ciągłość realizacji celów biznesowych w sprzedaży.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.