Zadowolenie z pracy: Pracownik szczęśliwy to pracownik efektywny

• Zaangażowanie i satysfakcja pracowników wpływa na ich efektywność i bezpośrednio przekłada się na przychody firmy.
• Dlatego coraz więcej pracodawców buduje politykę personalną ukierunkowaną na zadowolenie zatrudnionych osób.
• Kluczowa w tym procesie jest dobra, transparentna komunikacja, kultura feedbacku, przyjazne środowisko pracy i zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju – wskazuje Agnieszka Przybyłek, odpowiedzialna za HR w koncernie Brown-Forman.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zadowolenie z pracy: Pracownik szczęśliwy to pracownik efektywny

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria.pl/AT

22 lut 2017 9:40


– Jedną z najważniejszych rzeczy, które wpływają na zaangażowanie naszych pracowników, jest leadership – styl przywództwa, który daje ludziom możliwość podejmowania własnych decyzji i zapewnia im informację zwrotną. To może być zarówno konstruktywny feedback w sytuacji, w której trzeba coś poprawić, jak i docenienie pracowników za to, co i jak robią. Ważna jest też transparentność, poczucie współwłaścicielstwa za podejmowane decyzje, jasno sprecyzowane cele i komunikacja. Ludzie muszą wiedzieć, na co mają wpływ i czego się od nich oczekuje. Wtedy jest fair play – mówi Agnieszka Przybyłek, dyrektor HR na Polskę i Turcję w koncernie Brown-Forman, który otrzymał niedawno tytuł „Najlepszego Pracodawcy 2016” w badaniu globalnej firmy doradczej Aon Hewitt.

Zadowolenie z pracy deklaruje średnio siedmiu na dziesięciu Polaków – wynika z ubiegłorocznego „Barometru Pracownika”, czyli międzynarodowego badania satysfakcji przeprowadzonego przez Ipsos. Autorzy podkreślili, że dobre samopoczucie i satysfakcja pracowników wpływają na ich efektywność i w prostej linii przekładają się na przychody przedsiębiorstwa. Dlatego coraz więcej firm stawia na budowanie zaangażowania swoich pracowników jako najważniejszy element polityki personalnej i HR-u.

Czytaj też: Oto najlepsi pracodawcy w Polsce

Agnieszka Przybyłek podkreśla, że kluczowe w tym procesie jest budowanie kultury pracy opartej na feedbacku i angażowanie pracowników w ważne dla firmy przedsięwzięcia.

– Dbamy o kulturę feedbacku do tego stopnia, że sami, jako zarząd, prosimy naszych pracowników o informacje zwrotne. Feedback jest integralną częścią naszego sposobu pracy i wspólnej komunikacji. Dzielimy się z pracownikami informacjami po dużych, ważnych spotkaniach. Przykładowo, pracujemy właśnie nad strategią firmy na kolejne 10 lat – współtworzy ją nie tylko zarząd, lecz także pracownicy – mówi Agnieszka Przybyłek.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.