Storytelling w rekrutacji? HR musi jeszcze się sporo uczyć

Storytelling to tworzenie emocjonalnej opowieści, która ma przekonać odbiorcę do pomysłów i produktów firmy, budowania relacji czy też ma przybliżyć strategię spółki. W marketingu i reklamie jest nieocenionym narzędziem. Coraz większą popularność zyskuje także w oczach specjalistów ds. employer brandingu i rekruterów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Storytelling w rekrutacji? HR musi jeszcze się sporo uczyć

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

6 kwi 2017 13:56


Storytelling to tworzenie emocjonalnej opowieści, która ma przekonać odbiorcę do pomysłów i produktów firmy, budowania relacji czy też ma przybliżyć strategię spółki. W marketingu i reklamie jest nieocenionym narzędziem. Coraz większą popularność zyskuje także w oczach specjalistów ds. employer brandingu i rekruterów.

Jak przekonują eksperci, HR-owcy coraz częściej będą sięgali po storytelling podczas rekrutacji. Paweł Tkaczyk, prezes firmy Midea, autor książek: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”, uważa że przyczyną wzrostu popularności jest „komodytyzacja”, czyli trend, w którym oferuje się towary nieróżniące się od innych.

- Praca jest tego typu towarem. Pracodawcy żądają wypełnienia obowiązków w zamian za wynagrodzenie. By się wyróżnić, trzeba podjąć dodatkowe działania. Nie odróżniamy się za pomocą podstawowej funkcji pracy (core value), czyli w tym przypadku pensji, ale za pomocą rozszerzonych wartości (extended values) – komentuje Tkaczyk.

Jest to szczególnie ważne w przypadku budowania marki pracodawcy w oczach młodych. Badania pokazują, że tej grupie nie zależy na jednolitej ścieżce rozwoju, ale na pracy i robieniu tego, co ważne. Przykładowo, programista może zdobyć pracę w różnych firmach za podobne pieniądze. Może jednak wybrać tą, w której programowanie nie będzie tylko „klepaniem kodu”, ale w jakiś sposób przyczyni się do zmiany rzeczywistości. Jeśli pracodawca będzie w stanie zaakcentować tę wartość, wówczas łatwiej przyciągnie kandydatów do firmy. Zwłaszcza teraz, gdy mamy do czynienia z rynkiem pracownika.

Polski storytelling

Swoje idee za pomocą storytellingu już od paru lat eksponuje gliwicka firma Future Processing, która angażuje się w projekty o znaczeniu ogólnospołecznym. Jeden z ostatnich dotyczy diagnozy obrazowej – firma walczyła o niego ze spółkami z branży medycznej. Nie jest on typowy dla sektora IT – technologia będzie wsparcie dla ludzi w bardzo trudnej sytuacji zdrowotnej. Celem projektu jest pomoc w leczeniu nowotworów poprzez zwiększenie skuteczności diagnostycznej obrazowania.

Projekt wymaga wąskich i specyficznych kompetencji. W związku z tym rekruterzy postanowili zrobić coś więcej niż standardowa rekrutacja. W ten sposób powstał film, w którym Future Processing przedstawił swoją wizję, pokazał jak technologia wspiera ludzi i jaki udział może mieć w tym kandydat.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA