Proste sposoby na skuteczny employer branding w mediach społecznościowych

W rekrutacji liczy się każdy kanał komunikacji. Także (a może przede wszystkim) media społecznościowe - Facebook, Instagram, YouTube, czy LinkedIn. Oto zatem kilka wskazówek, jak zadbać o wizerunek w tych kanałach komunikacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Proste sposoby na skuteczny employer branding w mediach społecznościowych

PODZIEL SIĘ


Autor: Gabriel Paździor

www.pulshr.pl

2 sie 2017 7:30


• Wobec rosnącej roli mediów społecznościowych nie można przechodzić obojętnie. Warto je dobrze poznać. W interesie swojej własnej firmy.

• Warto skupić się na jednym kanale komunikacji, a nie próbować w każdym swoich sił. Tylko trzeba wybrać tej właściwy. Z racji ilości odbiorców najczęściej będzie to Facebook.

• Poniżej przedstawiamy osiem wskazówek, na których warto oprzeć swoje przyszłe starania rekrutacyjne w mediach społecznościowych.

 

Ludzi korzystających obecnie z najpopularniejszych platform MS jest więcej niż kiedykolwiek. Facebook przekroczył zasięgiem liczbę 2 miliardów czynnych użytkowników, miliard ludzi dziennie korzysta z serwisu YouTube. Instagram, Twitter i SnapChat - liczba par oczu odwiedzających te platformy dziennie to już ponad 300 milionów.

W sumie media społecznościowe docierają dziś do 37 proc. populacji świata, a statystyczny człowiek poświęca im około 116 minut dziennie. Dla porównania - na posiłki przeznaczamy 74 min. , zaś na osobiste kontakty z innymi ludźmi ok. 26 minut dziennie. 

Czytaj też: "Przepraszam za bycie bezmyślnym" mówił gigant z doliny krzemowej

Dodać do tego trzeba, że w życiu najmłodszego pokolenia media społecznościowe są stale obecne, a dzielenie się tam treściami jest dla tych osób praktycznie tak powszechne jak oddychanie.

Warto więc zadać sobie pytanie, jak ten potężny potencjał wykorzystać?

LinkedIn, sieć społecznościowa, która opiera się o pracę i karierę zawodową. Jednak badania wskazują, że to platforma społecznościowa najmniej angażująca odbiorców, źródło: Sean MacEntee/flickr.com/CC BY 2.0 LinkedIn, sieć społecznościowa, która opiera się o pracę i karierę zawodową. Jednak badania wskazują, że to platforma społecznościowa najmniej angażująca odbiorców, źródło: Sean MacEntee/flickr.com/CC BY 2.0

• Wskazówka pierwsza

Trzeba uświadomić sobie, że żadna z powyższych usług nie jest uniwersalna. Siłą Twittera są treści z życia politycznego i newsy z życia gwiazd i mody. SnapChat to medium krótkich informacji (nie jest idealny jeśli chcemy szybko dotrzeć do mas). Najbardziej uniwersalnym jest bez wątpienia Facebook.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.