Pracownicy chcą być ambasadorami w social media. Brakuje im jednak wsparcia ze strony firm

Badania Lewis Global Communications wskazują na duży entuzjazm w kwestii mediów społecznościowych po stronie pracowników. Zanim jednak przejmą oni rolę ambasadorów marki, firmy muszą zapewnić im odpowiednie wsparcie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownicy chcą być ambasadorami w social media. Brakuje im jednak wsparcia ze strony firm

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

25 kwi 2017 10:47


• 60 proc. pracowników biorących udział w badaniu agencji Lewis Global Communications uważa, że programy ambasadorskie w mediach społecznościowych zwiększają zaangażowanie.

• Ponad połowa (52 proc.) ankietowanych przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni.

• Prawie 40 proc. osób potwierdza, że firmy, w których pracują są obecne w mediach społecznościowych, ale personel nie jest zachęcany do żadnych aktywności.

Z badania agencji Lewis Global Communications wynika, że pracownicy widzą się w roli ambasadorów marek, dla których pracują. Wyniki badania wskazują jednak, że istnieje spore pole do poprawy w kwestii budowania zaangażowania pracowników (Employee Advocacy). Oto 3 główne problemy wskazane przez ankietowanych.

Firmy nie korzystają z programów Employee Advocacy

Większość ankietowanych (60 proc.) uważa, że programy Employee Advocacy zwiększają zaangażowanie pracowników. Inne wymieniane korzyści to wzrost sprzedaży (40 proc.) i uznanie dla najbardziej aktywnych pracowników (36 proc.).

Jednak połowa firm objętych badaniem nie prowadzi specjalnych programów, chociaż sami pracownicy deklarują chęć udziału w takich inicjatywach. Ponad połowa (52 proc.) ankietowanych przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni.

Niewykorzystany potencjał mediów społecznościowych

Prawie trzy czwarte pracowników (73 proc.) stwierdziło, że ich firmy powinny być bardziej aktywne w mediach społecznościowych. Jak się okazuje w połowie ankietowanych firm, wciąż zabrania się korzystania z mediów społecznościowych w trakcie godzin pracy.

Prawie 40 proc. potwierdza, że firmy, w których pracują są obecne w mediach społecznościowych, ale personel nie jest zachęcany żadnych aktywności. Co więcej, 73 proc. pracowników udostępnia treści firmy w jednym lub więcej ze swoich prywatnych kanałów. Ankietowani wskazują poczucie dumy z firmy (54 proc.) i chęć wspierania organizacji, dla której pracują (37 proc.) jako główne powody tych aktywności.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.