Jak wygrać na rynku pracownika? "Sprzedać miejsce pracy w firmie"

Mamy rynek pracownika. To oznacza, że skończyły się czasy, gdy w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej swoje walory pokazywał wyłącznie kandydat. Dziś także firmy chcąc sprzedać swoją ofertę, muszą się dobrze zareklamować. Inaczej zostaną na lodzie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak wygrać na rynku pracownika? "Sprzedać miejsce pracy w firmie"

PODZIEL SIĘ


Autor: Katarzyna Domagała-Szymonek

www.pulshr.pl

31 maj 2017 7:39


• Stopa bezrobocia jest rekordowo niska. Na rynku pracy karty rozdaje pracownik.

• To nie oznacza, że rynek pracownika istnieje w całej Polsce. Są regiony, gdzie bezrobocie nadal jest wysokie.

• Firmy, które uważały, że stosunki feudalne mogą trwać wiecznie, mają dziś sporo do nadrobienia.

 

W kwietniu 2017 roku stopa bezrobocia w Polsce wynosiła 7,7 proc. Jak podkreśla Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, to najlepszy kwietniowy wynik na rynku pracy od 1991 roku. Wszystkie prognozy mówią, że w najbliższych latach bezrobocie będzie jeszcze niższe. Tylko w marcu do urzędów pracy pracodawcy zgłosili 167 tysięcy ofert. Jak zaznacza Tomasz Ślęzak, wiceprezes Work Service, największego w tej części Europy operatora pracy, to również rekord w historii po 1989 roku. Te dane to nie tylko sama statystyka, to jasny dowód, że dziś na rynku pracy karty rozdają pracownicy. W pełni potwierdza to Ślęzak, który przytacza wyniki „Barometru Rynku Pracy”, badania, które od trzech lat przeprowadza Work Service.

Kiedyś to my obserwowaliśmy kandydata, mierzyliśmy siłę uścisku jego dłoni. Teraz to samo on robi z nami. A pamiętajmy, że diabeł tkwi w szczególe – podkreśla Tomasz Ślęzak, wiceprezes Work Service. (fot. PTWP) Kiedyś to my obserwowaliśmy kandydata, mierzyliśmy siłę uścisku jego dłoni. Teraz to samo on robi z nami. A pamiętajmy, że diabeł tkwi w szczególe – podkreśla Tomasz Ślęzak, wiceprezes Work Service. (fot. PTWP)

– W ostatniej edycji badania ogromna liczba pracodawców potwierdziła problem ze znalezieniem pracownika. To ponad jedna trzecia naszych badanych. Jednocześnie tyle samo pracodawców przyznało, że w proces poszukiwania musi wkładać więcej wysiłku. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika – przyznaje Ślęzak. Otwarcie mówi też, że są branże czy dziedziny, w których przez brak odpowiednich pracowników nie udaje im się zrealizować zlecenia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.