Jak promować pracodawcę? Przyszłość employer brandingu w Polsce na osiem głosów

• Agnieszka Grzegorczyk z Poczty Polskiej, Andrzej Borczyk z Grupy Żywiec, Artur Skiba, prezes Antal International, Adam Wąsik z GoldenLine, Kazimierz Sedlak, dyrektor Sedlak & Sedlak, a także inni menedżerowie opowiadają, jaka, ich zdaniem, będzie przyszłość i celowość kampanii employer brandingowych w Polsce?
• Nasi rozmówcy podkreślają, że employer branding zyska na znaczeniu. To, co jednak istotne to spójność wizerunkowa - rzeczywistość musi pokrywać się z kampaniami EB. To nie może być sposób zapewnienia dobrego samopoczucia zarządowi.

Autor: Justyna Koc 9 sty 2017 14:27

REKLAMA

- W ostatnich kilku latach employer branding stał się bardzo modny i praktycznie każda duża firma chwali się, że dba o swój wizerunek jako dobrego pracodawcy. Niestety, nie zawsze jest to poparte faktami. Promowanie firmy w mediach czy deklarowanie, że pracownicy są jej najważniejszym zasobem, to na pewno sposób zapewnienia dobrego samopoczucia zarządowi. Prawdziwy employer branding to zupełnie coś innego. Aby móc deklarować, że pracownicy są najcenniejszym zasobem firmy, należy wcześniej sprawdzić czy oni faktycznie tak uważają. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko znikomy procent firm bada postawy i opinie pracowników. Mało która firma sprawdza, co pracownicy sądzą o pracach działu HR, co myślą o kierujących nimi menedżerach, jak bardzo są zaangażowani w codzienne obowiązki itp.

Z przeprowadzonych przez nas badań na próbie 10 494 osób wynika wręcz, że tylko 25 proc. pracowników uważa, że firma traktuje ich jako swój najważniejszy zasób. 27 proc. badanych nie ma jednoznacznego zdania na ten temat, a najwięcej, bo aż 48 proc. respondentów jest zdania przeciwnego.

Tak więc, jeżeli firmy chcą poważnie myśleć o employer brandingu to muszą zacząć uprawiać HR oparty na faktach. Oznacza to konieczność wprowadzenia do standardów firmy rozwiązań pozwalających na systematyczne zbieranie informacji zwrotnych od pracowników oraz na porównywanie się firm między sobą pod względem wybranych wskaźników. Dopiero, gdy będziemy dysponować wynikami badań i porównamy je z innymi firmami, będziemy z czystym sumieniem twierdzić, że jesteśmy dobrym pracodawcą. Jak wynika z naszych badań, same deklaracje na pewno poprawią samopoczucie zarządu i działu HR, ale nie zapobiegną utracie dobrych pracowników – mówi Kazimierz Sedlak, dyrektor Sedlak & Sedlak. (Fot. Mat. pras.)


Puls HR Puls HR

Jak promować pracodawcę? Przyszłość employer brandingu w Polsce na osiem głosów

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

IMHO 2017-01-10 15:39:08

Im więcej firma inwestuje w employer branding tym bardziej jest prawdopodobne, że źle traktuje pracowników. Dobry pracodawca nie potrzebuje reklamy bo ma zadowolonych pracowników którzy szerzą dobrą opinię o firmie.

REKLAMA