Jak działa w Polsce employer branding?

Polskie firmy poszukują kandydatów z wieloma kompetencjami, najlepiej młodych. Niestety, takie osoby są trudne do pozyskania i utrzymania w firmie. A kompetencje osób odpowiedzialnych za employer branding nie rosną.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak działa w Polsce employer branding?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

www.pulshr.pl

7 lip 2017 17:31


• Drugą najważniejszą przeszkodą w znalezieniu wartościowych pracowników jest niewystarczająco atrakcyjny wizerunek.

• Tymczasem rośnie liczba osób twierdzących, że osobom odpowiedzialnych za EB brakuje kompetencji.

• 16 proc. ankietowanych nie mierzy efektywności działań EB, a 30 proc. nie zna budżetów wydawanych na działania EB.

Zdecydowana większość pracodawców biorących udział w badaniu „Employer branding w Polsce 2017” HRM Institute zadeklarowała, że ich firmy poszukują profesjonalistów, zarówno tych z mniejszym stażem pracy, czyli od roku do 6 lat (62 proc.), jak i tych bardziej doświadczonych, mających 6 i więcej lat doświadczenia (20 proc.). Dla 17 proc. ankietowanych kluczowymi kandydatami są studenci i absolwenci.

Źródło: Raport „Employer branding w Polsce 2017”, HRM Intitute Źródło: Raport „Employer branding w Polsce 2017”, HRM Intitute

Takich kandydatów trudno jednak przyciągnąć. Najczęściej wymienianą przeszkodą są niewystarczające wynagrodzenie oraz brak możliwości awansu (29 proc.). Zaś już na drugim miejscu ankietowani wymieniali niewystarczająco atrakcyjny wizerunek i reputację pracodawcy (19 proc.), a kolejną przyczyną jest brak wiedzy kandydatów o ofercie rekrutacyjnej firm (15 proc.).

Kto nad tym pracuje?

Za employer branding w polskich organizacjach najczęściej odpowiedzialny jest dział personalny (43 proc.), a w dalszej kolejności dział marketingu (20 proc.) lub specjalnie wydzielony dział employer brandingu (8 proc.).

Niestety, w stosunku do ubiegłego roku wzrosła liczba osób twierdzących, że osobom odpowiedzialnych za EB brakuje kompetencji (z 32 proc. do 38 proc.).

50 proc. polskich firm deklaruje, że nie posiada strategii kształtowania wizerunku pracodawcy, z czego 21 proc. nie posiada tej strategii i nic z tym faktem nie robi, a 29 proc. zauważa potrzebę jej posiadania i pracuje nad nią.

Źródło: Raport „Employer branding w Polsce 2017”, HRM Intitute Źródło: Raport „Employer branding w Polsce 2017”, HRM Intitute
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.