Employer branding w social media: W tym obszarze HR-owcy marnują potencjał pracowników

W mediach społecznościowych drzemie olbrzymi potencjał. Dlaczego HR-owcy go nie wykorzystują?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding w social media: W tym obszarze HR-owcy marnują potencjał pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

10 lip 2017 14:03


• Marka własna pracownika jest najtańszym, najszybszym i najbardziej wiarygodnym sposobem na budowanie brandu firmy.

• Choć pracownicy chcieliby wziąć udział w programach ambasadorskich w mediach społecznościowych, to jednak w wielu firmach nie są zachęcani do tego.

 

Z badania agencji Lewis Global Communications wynika, że według 60 proc. pracowników programy ambasadorskie w mediach społecznościowych zwiększają zaangażowanie. Jednak prawie 40 proc. potwierdza, że firmy, w których pracują, są obecne w mediach społecznościowych, ale personel nie jest zachęcany do żadnych aktywności.

Z kolei ponad połowa (52 proc.) ankietowanych przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni. Dlaczego HR-owcy nie wykorzystują tego potencjału?

Czytaj też: Okiem kandydata: Jakie błędy popełniają rekruterzy na LinkedIn?

– Największym błędem firm jest ignorancja wobec mediów społecznościowych. Jest to nowa dziedzina, która dopiero zaczyna być badana od strony naukowej. Niektórzy uważają błędnie, że jest to przemijająca moda. Z raportu Eurobarometru „Pluralizm medialny i demokracja” wynika, że 53 proc. Polaków ufa informacjom publikowanym w mediach społecznościowych. Jesteśmy najbardziej łatwowiernym albo naiwnym – to kwestia interpretacji – narodem w Europie. Dla porównania, 80 proc. Holendrów uważa, że w social media nie wszystko musi być prawdą i należy podchodzić do nich ostrożnie – komentuje dr Mateusz Grzesiak, psycholog, trener, doradca biznesowy.

Wiarygodna i tania reklama

Jak twierdzi Grzesiak, marka własna pracownika jest najtańszym, najszybszym i najbardziej wiarygodnym sposobem na budowanie brandu firmy. Opinie zatrudnionych są znacznie skuteczniejszym przekazem niż płatna reklama. Osoba, która chwali się, że pracuje w danej firmie, jest wiarygodna.

Anna Piotrowska-Banasiak, development director w Antal także potwierdza, że budowanie marki w oparciu o osoby zatrudnione w firmie ma ogromną siłę, bo kandydaci są coraz bardziej ostrożni i świadomi, że przekaz marketingowy nie musi odzwierciedlać rzeczywistości.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2017-07-11 16:34:26

Normalnie jaki młyn... Dobra, są pracownicy, którzy chcą się udzielać w mediach społecznościowych na chwałę pracodawcy. Ale są też tacy, którzy nie mają na to ochoty i mogą negatywnie reagować na takie działania. Jakby mi kazali szkolić się z Twittera, to bym ich wyśmiał. Normalnych szkoleń się nie można doprosić, a tu taka niespodzianka.