Employer branding, marka pracodawcy: Coraz więcej firm świadomie buduje swój wizerunek

• Rynek pracownika wymusza na firmach proaktywne działania.
• Poszukują oni sposobów na to, aby zaprezentować się jako atrakcyjny pracodawca i stawiają na kampanie employer brandingowe.
• Rozwój rynku dostawców usług wizerunkowych jest coraz bardziej widoczny. Tym bardziej, że korzyści z silnej marki firmy są całkiem spore.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding, marka pracodawcy: Coraz więcej firm świadomie buduje swój wizerunek

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

20 sty 2017 6:48


Jak wynika z raportu HRM Institute „Raport Employer Branding w Polsce 2016” aż 83 proc. ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że najważniejszą korzyścią z posiadania strategii employer brandingowej jest łatwość przyciągania talentów do organizacji, a 78 proc. uważa, że posiadanie strategii ułatwia lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej. Z kolei 77 proc. badanych stwierdziło, że ważną korzyścią wynikającą ze strategii jest spójna komunikacja firmy, a 73 proc. że zwiększa się zaangażowanie pracowników w firmie.

Czytaj też: Jak przyciągnąć ludzi? Employer branding atakuje z każdej strony

- Kilka lat temu na palcach jednej ręki można było policzyć firmy, które specjalizowały się w budowaniu wizerunku pracodawcy, prawie wszystkie działały też w Warszawie. Dziś takich firm są dziesiątki, a duża ich część oferuje usługi na rynkach lokalnych. Jeśli dobra sytuacja na rynku pracy się utrzyma, czeka nas dalszy rozwój tego typu usług oraz profesjonalizacja działań pracodawców - komentuje Joanna Kotzian, menedżer ds. employer branding w HRK.

Zmienia się nie tylko liczba firm, które stawiają na działania employer brandingowe, ale również zakres aktywności. Do niedawna pracodawcy skupiali się głównie na podstawowych działaniach – budowaniu stron, projektowaniu ulotek czy plakatów albo incydentalnej obecności na targach pracy.

- Dziś coraz więcej firm stara się nadać swoim aktywnościom employer brandingowym strategiczny charakter – firmy sięgają po badania wizerunku, identyfikują swoje EVP (Employer Value Proposition), budują długookresowe plany i strategie EB, a także wprowadzają różne miary efektywności tych działań. Poszukują też nowych środków przekazu – pojawiają się kampanie bazujące na gamifikacji, mediach społecznościowych czy różnego rodzaju meet-upach adresowane do ściśle sprofilowanych grup profesjonalistów – ocenia Kotzian.

Pracownik twarzą firmy

Realizowane przez pracodawców kampanie w coraz większym stopniu angażują też pracowników firmy. Przykładowo, we wrześniu Lidl Polska wystartował z nową kampanią employer brandingową „Lidl zaczyna się od ludzi”, której bohaterami są pracownicy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Artmetic 2017-01-20 22:40:11

Emloyer branding dla firm: artmetic.pl