Dobry employer branding, czyli jaki? Wskazówki i przestrogi

• Employer branding coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.
• Eksperci podkreślają, że istotna jest spójność wizerunkowa - rzeczywistość musi pokrywać się z kampaniami EB.
• Pytanie jednak, czy firmy są na to przygotowane.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dobry employer branding, czyli jaki? Wskazówki i przestrogi

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

27 sty 2017 7:37


Jak wynika z badania HRM Institute „Employer Branding w Polsce 2016”, za employer branding w polskich firmach nadal najczęściej odpowiedzialny jest dział personalny (47 proc. wskazań). Na drugim miejscu, podobnie jak w ubiegłych latach, uplasował się dział marketingu (11 proc.).

Kształtowanie wizerunku pracodawcy przejmowane jest także przez inne działy, specjalnie tworzone w tym celu, jak np. dział employer brandingu (9 proc.) czy dział zarządzania talentami (5 proc.). Z kolei w 9 proc. przypadków wskazano, że odpowiedzialność za budowanie marki pracodawcy spoczywa na zarządzie.

Kto jest odpowiedzialny za employer branding w polskich firmach? (Źródło: HRM) Kto jest odpowiedzialny za employer branding w polskich firmach? (Źródło: HRM)

Ludzie na pierwszym miejscu

Kazimierz Sedlak, dyrektor Sedlak & Sedlak zaznacza, że w ostatnich kilku latach employer branding stał się bardzo modny i każda duża firma chwali się, że dba o swój wizerunek jako dobrego pracodawcy. Niestety, nie zawsze jest to poparte faktami.

- Promowanie firmy w mediach czy deklarowanie, że pracownicy są jej najważniejszym zasobem, to na pewno sposób zapewnienia dobrego samopoczucia zarządowi. Prawdziwy employer branding to zupełnie coś innego. Aby móc deklarować, że pracownicy są najcenniejszym zasobem firmy, należy wcześniej sprawdzić czy oni faktycznie tak uważają. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko znikomy procent firm bada postawy i opinie pracowników. Mało która firma sprawdza, co pracownicy sądzą o pracach działu HR, co myślą o kierujących nimi menedżerach, jak bardzo są zaangażowani w codzienne obowiązki – komentuje Kazimierz Sedlak.

Jego słowa potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego przez Sedlak&Sedlak na próbie 10 494 osób. Wynika z niego, że tylko 25 proc. pracowników uważa, że firma traktuje ich jako swój najważniejszy zasób. 27 proc. badanych nie ma jednoznacznego zdania na ten temat, a najwięcej, bo aż 48 proc. respondentów jest zdania przeciwnego.

Również Adam Wąsik, członek zarządu GoldenLine uważa, że dobry employer branding zaczyna się w środku organizacji. - Dopiero kiedy mamy poczucie, że nasi pracownicy dobrze się czują w naszej firmie i cenią w niej pracę, możemy wychodzić z określonymi komunikatami na zewnątrz – mówi.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Artmetic 2017-02-02 22:06:20

Employer branding, marketing: artmetic.pl

HRM Institute 2017-01-27 18:27:19

Dziękujemy za informację o badaniu EB w Polsce 2016. A dziś ruszyła nowa edycja badania - zapraszamy wszystkich do udziału!