Chcesz odnieść sukces? Zacznij współpracować ze swoimi pracownikami

Otwarte i partnerskie podejście do pracowników, skuteczna komunikacja, jawność stawianych w firmie celów - to, zdaniem pracowników, droga do odniesienia przez firmę sukcesu. Jednak, jak pokazują wyniki raportu "Efektywność biznesowa zaczyna się od komunikacji wewnętrznej" nadal niewielu pracodawców chce ta drogą iść.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Chcesz odnieść sukces? Zacznij współpracować ze swoimi pracownikami

PODZIEL SIĘ


Autor: KDS

5 lip 2017 13:12


• Wyniki raportu przygotowanego przez platformę emplo nie pozostawiają złudzeń - chcesz odnieść sukces, postaw na współpracę z .... własnymi podwładnymi. 

• Aż 71% pracowników uważa, że firma nie odniesie sukcesu biznesowego bez partnerskiej i otwartej komunikacji z pracownikami.

• Tymczasem co czwarty pracownik średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce nie czuje się wystarczająco poinformowany o działaniach prowadzonych przez swojego pracodawcę. 

 

– Wśród firm, które poznałem, znajdują się takie, które odniosły biznesowy sukces bez nowoczesnego biura czy rozbudowanego pakietu benefitów dla pracowników, ale ogromną wagę przykładały do otwartego dialogu z pracownikami – mówi Paweł Leks, CEO, emplo.

To potwierdza, jak ważny jest kontakt z zatrudnionymi osobami. Jak dodaje Leks, potwierdzają to też wyniki zrealizowanego przez nich badania, które wyraźnie pokazują, że sprawnie funkcjonująca komunikacja wewnętrzna jest podstawą dla realizacji założonych celów biznesowych. - Niestety, jak wskazują sami pracownicy, nadal wiele firm nie przykłada odpowiedniej wagi do tego obszaru - zaznacza. 

Firma to nie tylko prezes i zarząd

Pracownicy, którzy są zdania, że do osiągnięcia sukcesu konieczna jest gra w otwarte karty między nimi a pracodawcą, wśród najważniejszych działań prowadzonych w przedsiębiorstwie i wpływających na efektywność biznesową wymieniają: skuteczną komunikację z pracownikami (42% wskazań), jawność celów stawianych osobom i zespołom (35%) oraz umożliwienie im zgłaszania pomysłów i usprawnień (35%). 

Badania pokazało też, że co czwarty menedżer lub specjalista chciałby zostać włączony w podejmowanie decyzji dotyczących firmy.

źródło: materiał emplo źródło: materiał emplo
Tymczasem, choć firmy od wielu lat przeznaczają ogromne pieniądze na budowanie wizerunku zewnętrznego, zapominają o komunikacji z pracownikami, czyli najważniejszymi ambasadorami marki.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.