Znajomość tych języków liczy się w biznesie

Bez wątpienia jednym z powodów inwestycji w naukę języka jest znalezienie dobrej pracy. Coraz więcej osób stawia na naukę języków azjatyckich lub skandynawskich, jednak warto pamiętać o językach zachodnioeuropejskich, którymi mówi niemal cały świat.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Znajomość tych języków liczy się w biznesie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

6 lip 2015 19:53


Najpopularniejszym z języków zachodnioeuropejskich jest angielski. Jak dowiadujemy się z opracowanego przez Sedlak&Sedlak ogólnopolskiego badania wynagrodzeń (OBW) w 2013 roku wynagrodzenie ponad połowy osób zatrudnionych w biznesie i biegle władających językiem angielskim oscylowało pomiędzy 3850 zł a 9660 zł, a średnie wynagrodzenie wynosiło 5670 zł.

Znajomość języka angielskiego stała się dziś koniecznością i nie jest miernikiem satysfakcjonującej pracy, ponieważ w międzynarodowych korporacjach cenione są osoby będące w stanie porozumieć się z przedstawicielami różnych nacji. Intensywna współpraca polskich przedsiębiorców z przedsiębiorcami z krajów Europy Zachodniej zachęca do tego, aby zainwestować właśnie w języki zachodnioeuropejskie.

Czytaj też: Menedżerowie i kadra kierownicza muszą znać język biznesu

- Przez wiele lat angielski był postrzegany jako jedyny język niezbędny do prowadzenia działalności w skali międzynarodowej. Przedsiębiorcy, choć wciąż przykładają dużą wagę do umiejętności swobodnego posługiwania się językiem angielskim przez pracowników, coraz częściej wymagają znajomości innych języków zachodnioeuropejskich. Obserwujemy duże zainteresowanie językiem niemieckim i francuskim. Pracodawcy doceniają też pracowników ze znajomością hiszpańskiego, włoskiego lub portugalskiego - wyjaśnia Magdalena Marcinkowska ze szkoły językowej Skrivanek.

Czytaj też: Chcesz zarabiać więcej? Ucz się języków obcych

- Wielojęzyczność i umiejętności międzykulturowe pracowników to dla międzynarodowego przedsiębiorstwa „być albo nie być” – czynnik, który decyduje, czy firma osiągnie czołową pozycję, czy też pozostanie przeciętnym graczem na rynku. To ważny sygnał dla osób, które dopiero wkraczają na rynek pracy, chcą rozwijać karierę w międzynarodowej firmie lub planują założyć swój biznes. Trzeba szlifować swoją znajomość angielskiego, ale warto też zainteresować się nauką drugiego języka obcego, szczególnie z rodziny języków zachodnioeuropejskich, bo te zawsze będą potrzebne na rynku pracy i w biznesie - dodaje Marcinkowska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.