Więcej nauczycieli z pasją. Rusza program Akademickie Centra Kreatywności

W kilkunastu miastach w Polsce rozpoczynają swą działalności Uniwersytety Młodych Wynalazców i Akademickie Centra Kreatywności. Ich zadaniem będzie zacieśnienie współpracy szkół i uczelni oraz rozbudzanie naukowych pasji, kreatywności i innowacyjności uczniów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Więcej nauczycieli z pasją. Rusza program Akademickie Centra Kreatywności

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

20 lis 2014 17:38


- Edukacja powinna być traktowana jako ciągły proces, realizowany przez przedszkola, szkoły, uniwersytety. Powinniśmy więc budować mosty między szkołami, a uczelniami - mówi minister nauki prof. Lena Kolarska-Bobińska.

Uniwersytety Młodych Wynalazców i Akademickie Centra Kreatywności zostały wyłonione w konkursie dla uczelni w ramach projektu "Kreatywny uczeń, student, obywatel".

- Programy, które rozpoczynamy zacieśnią współpracę uczelni i szkół. Dzięki ich upowszechnieniu uczelnie bardziej otworzą się na potrzeby społeczeństwa, uczniów i nauczycieli. To bardzo ważne, by jak najwcześniej wspierać zdolnych młodych ludzi. Kreatywni i dobrzy uczniowie to potem kreatywni i dobrzy studenci - dodaje minister nauki.

Czytaj też: Niedoceniani i nisko opłacani nauczyciele dorabiają w szarej strefie

Program Uniwersytet Młodych Wynalazców wspiera zdolnych uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych w rozwijaniu kreatywności, pasji naukowych. Komisja ekspertów wybrała w konkursie 40 projektów spośród ok. 100 zgłoszonych wniosków.

Uniwersytety Młodych Wynalazców będą na uczelniach w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Białymstoku, Gdańsku, Sopocie, Łodzi, Nowym Sączu, Lublinie, Toruniu, Chełmie.

Uczelnie będą współpracowały ze szkołami i z ich uczniami będą realizować zgłoszone projekty z różnych dziedzin nauki.

- Utalentowanym młodym ludziom musimy stwarzać dobre warunki do rozwijania się. Otaczać opieką, ale też wymagać samodzielności myślenia i odwagi w poszukiwaniu odpowiedzi trudne pytania - mówi prof. Lena Kolarska-Bobińska.

Czytaj też: Polskiego nauczyciela obraz własny. Jak wygląda jego praca?

Zdolni uczniowie pod okiem naukowców będą np.: analizować wpływ zanieczyszczeń na środowisko; projektować zagospodarowanie przestrzeni; pisać artykuły do czasopism naukowych; brać udział w warsztatach rozwijających zdolności matematyczne, w warsztatach zapoznających uczniów z innowacjami w nowoczesnej technice, w zajęciach, na których poznają warsztat badacza nauk humanistycznych.

Uczniowie będą prowadzić samodzielne prace naukowe w obszarze nauk ścisłych, będą mieli okazję stać się też współautorem wniosku patentowego, prowadzić własne badania nad zdrowa dietą, tworzyć przepisy na prozdrowotną żywność albo poznawać historię swojego regionu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.