Według pokolenia Y niski poziom edukacji to jeden z największych problemów na rynku pracy

Aż 53 proc. przedstawicieli pokolenia Y na świecie przyznało, że widzi coraz bardziej pogłębiającą się przepaść pomiędzy edukacją a zatrudnieniem.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Według pokolenia Y niski poziom edukacji to jeden z największych problemów na rynku pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

17 sie 2015 9:24


Wyniki tegorocznego raportu „YouthSpeak 2015” przygotowanego przez organizację AIESEC i firmę doradczą PwC wskazują, że edukacja nie idzie w parze z oczekiwaniami studentów i potrzebami rynku pracy – brak wsparcia potwierdza 54 proc. respondentów. 

Czytaj też: Pokolenie Y zdominuje rynek za dziesięć lat. Czy firmy są na to gotowe?

Choć pokolenie Y uważa, że edukacja jest bardzo istotna dla dalszego rozwoju kariery (75 proc.), to istnieje znaczący rozdźwięk między potrzebami młodych ludzi i rynku pracy, a ofertą edukacyjną uczelni. Respondenci dali edukacji bardzo niski ogólny NPS (Net Promoter Score), oceniając swoje zadowolenie z doświadczenia uniwersyteckiego na poziomie -42.

Model 70-20-10

- Młodzi ludzie, którzy wciąż studiują, ale równocześnie wchodzą na rynek pracy mają własne podejście do edukacji. Według nich idealny model zdobywania wiedzy to tzw. 70-20-10 – mówi Piotr Herstowski, prezydent organizacji AIESEC Polska.

70 proc. wiedzy powinno pochodzić z zajęć praktycznych, 20 proc. to nauka poprzez spotkania z mentorami, menedżerami i innymi inspirującymi ludźmi, a ostatnie 10 proc. to tradycyjne zajęcia teoretyczne. Millenialsi podkreślają, że standardowe egzaminy przestały być dobrym sprawdzianem wiedzy, a uczelnie powinny wypracować nowe miary akademickiego sukcesu. Zaznaczają także, że studia powinny być czasem eksperymentowania, sprawdzania swoich pomysłów i uczenia się na własnych błędach. Wspólnym celem AIESEC i PwC jest wprowadzanie tych zmian w życie, wiemy jednak, że będą one możliwe tylko dzięki współpracy środowiska akademickiego, pracodawców i ustawodawców - dodaje.

Świadomi swojej wartości i gotowi do nieustannej nauki mają także określone aspiracje – aż 61 proc. millenialsów na świecie planuje zostać przedsiębiorcą, a 64 proc. ma ambicje bycia decydentem lub objęcia stanowiska w zarządzie. Również przedstawiciele polskiego pokolenia Y potwierdzają te dane – 23 proc. z nich ma plany związane z założeniem własnej firmy w ciągu najbliższych 5 lat, a aż 37 proc. myśli o tym w perspektywie 10 lat.

Pieniądze nie są najważniejsze

Przedstawiciele młodego pokolenia szukają globalnych doświadczeń jako metody uczenia się. Ważne jest dla nich przebywanie w środowisku, w którym mogą stale odkrywać nowe możliwości i zdobywać kompetencje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA