Szkolenia dla firmowych kierowców

Kurs bezpiecznej i ekonomicznej jazdy dla pracowników to niższe koszty eksploatacji samochodów służbowych, tańsze ubezpieczenie i korzyści wizerunkowe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Szkolenia dla firmowych kierowców

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

16 lis 2015 11:38


Coraz więcej przedsiębiorstw stara się minimalizować koszty utrzymania floty. Większość firm (78 roc.) robi to, kontrolując pracę kierowców. Jednak monitoring nie zda egzaminu, jeśli pracownicy nie będą umieli jeździć ekonomicznie i bezpiecznie.

- Warto postawić na specjalne, angażujące szkolenia, dzięki którym kierowcy będą rozważniej poruszali się po drogach i pewniej czuli za kierownicą – mówi Sylwester Pawłowski, prezes firmy Safety Logic.

Korzyści dla firmy

- Po pierwsze mamy korzyści finansowe – mniejsze spalanie paliwa, niższe koszty eksploatacji auta czy tańsze ubezpieczenie, bo przecież bezpieczniejsza jazda to rzadsze kolizje. Ale są też korzyści wizerunkowe. Kierowca poruszający się po drogach samochodem oznaczonym logotypem firmy swoją jazdą wpływa na to, jak jest postrzegany przez innych uczestników ruchu, i w ten sposób buduje wizerunek przedsiębiorstwa – twierdzi ekspert.

Są również pozytywy dla środowiska – ekonomiczna jazda to mniejsze spalanie paliwa, a tym samym mniej CO2 w powietrzu.

Aby szkolenie przyniosło efekt, musi być ciekawe.

- Oprócz zajęć teoretycznych warto postawić na praktyczne zajęcia z instruktorem, e-learning i ćwiczenia na symulatorach – uważa Jarosław Szymankiewicz, kierownik działu skarbu w Kompanii Piwowarskiej, twórca programu „Świadomy Kierowca KP”.

Następnie można czasowo zamontować w samochodach urządzenia telemetryczne oraz wyposażyć auta w systemy wspomagające ekonomiczny styl jazdy i w czujniki parkowania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Pani_z_kadr_u 2015-11-17 09:51:34

Jeżeli takie szkolenia są częścią strategii firmy i zarząd też się angażuje to efekty są zaskakujące. Jeżeli firma zrobi jednorazową akcję i trąbi o tym na około to zwykły PR i ściema. Najtrudniej w tym wszystkim o przekonanie zarządu do działania i stworzenie planu szkoleń i pomiaru ich efektywności.

REKLAMA