Szef Google Campus: w Polsce jest potencjał do tworzenia globalnych start-upów

0 0
Szef Google Campus: w Polsce jest potencjał do tworzenia globalnych start-upów
Polsce potrzeba jeszcze czasu oraz budowy ekosystemu wspierającego start-upy (Fot. Robert Scoble/ Flickr, lic. CC BY 2.0)

W Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, jest potencjał do stworzenia globalnych start-upów, potrzeba tylko czasu i rozwijania systemu wsparcia dla takich firm - powiedział szef Google Campus Warsaw Rafał Plutecki.

Google Campus Warsaw rozpoczął działania 23 listopada 2015 r. i jest pierwszym tego typu miejscem w Europie Środkowo-Wschodniej i piątym działającym na świecie. Poza warszawskim Campusem na świecie działają podobne ośrodki w Madrycie, Londynie, Tel Awiwie i Seulu. Planowane jest także otwarcie w Sao Paulo. Celem Campusów jest wspieranie rozwoju start-upów.

PAP: Polscy informatycy wygrywają konkursy na świecie, a nadal nie udało nam się stworzyć globalnego start-upa. Gdzie leży problem?

Rafał Plutecki: Potencjał do stworzenia globalnych marek jest, bo widać, że wiedzą, doświadczeniem czy aspiracjami osoby z tego regionu nie ustępują osobom z Doliny Krzemowej. Potrzeba jednak jeszcze czasu oraz budowy ekosystemu wspierającego start-upy, aby spółki z Europy Środkowo-Wschodniej stały się globalnymi graczami.

Polscy informatycy niewątpliwie posiadają wymaganą wiedzę techniczną do stworzenia globalnych produktów, ale nie zawsze jest to tożsame z kompetencjami biznesowymi potrzebnymi do budowy globalnych korporacji, mają też ograniczony dostęp do mentorów, wspierających taki kierunek rozwoju.

Zbudowanie globalnej marki kiedyś zajmowało kilkadziesiąt lat ciężkiej pracy i wymagało wielkich kapitałów. Europa Środkowo-Wschodnia, choćby z powodów historycznych, nie miała takich możliwości. Od niedawna drastycznie spadający koszt technologii oraz łatwość w globalizacji firm dzięki internetowi znacznie skrócił czas budowy międzynarodowych firm.

PAP: Co oferuje Google Campus Warsaw?

R.P.: Campus Warsaw jest platformą, ekosystemem, w którym skupia się społeczność start-upowa i może wzajemnie się inspirować, wspierać i edukować. Dodatkowo Campus, wspólnie z wieloma partnerami, organizuje programy edukacyjne, wsparcie mentorskie oraz spotkania z inwestorami. W zależności od etapu rozwoju firmy przedsiębiorcy mogą dostać różnorakie wsparcie.

Dla przedsiębiorców na etapie pomysłu (faza zalążkowa) mamy pełną ofertę edukacyjną: szkolenia związane z marketingiem, sprzedażą, tworzeniem produktu, designem. To mogą być inspirujące spotkania z wybitnymi mówcami, spotkania z mentorami czy warsztaty skierowane na wytwarzanie czy analizowanie produktu.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.