Szef Google Campus: w Polsce jest potencjał do tworzenia globalnych start-upów

W Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, jest potencjał do stworzenia globalnych start-upów, potrzeba tylko czasu i rozwijania systemu wsparcia dla takich firm - powiedział szef Google Campus Warsaw Rafał Plutecki.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Szef Google Campus: w Polsce jest potencjał do tworzenia globalnych start-upów

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/em

6 sty 2016 13:49


Google Campus Warsaw rozpoczął działania 23 listopada 2015 r. i jest pierwszym tego typu miejscem w Europie Środkowo-Wschodniej i piątym działającym na świecie. Poza warszawskim Campusem na świecie działają podobne ośrodki w Madrycie, Londynie, Tel Awiwie i Seulu. Planowane jest także otwarcie w Sao Paulo. Celem Campusów jest wspieranie rozwoju start-upów.

PAP: Polscy informatycy wygrywają konkursy na świecie, a nadal nie udało nam się stworzyć globalnego start-upa. Gdzie leży problem?

Rafał Plutecki: Potencjał do stworzenia globalnych marek jest, bo widać, że wiedzą, doświadczeniem czy aspiracjami osoby z tego regionu nie ustępują osobom z Doliny Krzemowej. Potrzeba jednak jeszcze czasu oraz budowy ekosystemu wspierającego start-upy, aby spółki z Europy Środkowo-Wschodniej stały się globalnymi graczami.

Polscy informatycy niewątpliwie posiadają wymaganą wiedzę techniczną do stworzenia globalnych produktów, ale nie zawsze jest to tożsame z kompetencjami biznesowymi potrzebnymi do budowy globalnych korporacji, mają też ograniczony dostęp do mentorów, wspierających taki kierunek rozwoju.

Zbudowanie globalnej marki kiedyś zajmowało kilkadziesiąt lat ciężkiej pracy i wymagało wielkich kapitałów. Europa Środkowo-Wschodnia, choćby z powodów historycznych, nie miała takich możliwości. Od niedawna drastycznie spadający koszt technologii oraz łatwość w globalizacji firm dzięki internetowi znacznie skrócił czas budowy międzynarodowych firm.

PAP: Co oferuje Google Campus Warsaw?

R.P.: Campus Warsaw jest platformą, ekosystemem, w którym skupia się społeczność start-upowa i może wzajemnie się inspirować, wspierać i edukować. Dodatkowo Campus, wspólnie z wieloma partnerami, organizuje programy edukacyjne, wsparcie mentorskie oraz spotkania z inwestorami. W zależności od etapu rozwoju firmy przedsiębiorcy mogą dostać różnorakie wsparcie.

Dla przedsiębiorców na etapie pomysłu (faza zalążkowa) mamy pełną ofertę edukacyjną: szkolenia związane z marketingiem, sprzedażą, tworzeniem produktu, designem. To mogą być inspirujące spotkania z wybitnymi mówcami, spotkania z mentorami czy warsztaty skierowane na wytwarzanie czy analizowanie produktu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA