Studenci z Polski najlepszymi brand managerami

• Zespół z Polski zajął pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie biznesowym dla studentów – Brandstorm.
• Pomysł studentek Szkoły Głównej Handlowej okazał się najlepszy spośród prac zespołów z ponad 300. uczelni z całego świata.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Studenci z Polski najlepszymi brand managerami

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

14 lip 2016 14:07


W tegorocznej, 24. edycji konkursu zadaniem trzyosobowych zespołów z 58. krajów było wcielenie się w rolę dyrektora marketingu marki La Roche Posay na świat i zrekrutowanie nowego pokolenia konsumentów w wieku 15-25 lat.

Zespół „Fantasme” kierowany przez prof. dr hab. Piotra Płoszajskiego ze Szkoły Głównej Handlowej, w którego skład weszły Tine Schlaak, Franziska Sarrazin oraz Angelika Kim zaproponował koncept Digitologist, któremu jury przyznało najwięcej punktów.

– Biorąc udział w konkursie mogłyśmy uwolnić naszą kreatywność w prawdziwym, międzynarodowym kontekście biznesowym, czego czasami brakowało nam w codziennym życiu na uniwersytecie. Ponadto nauczyłyśmy się wiele o pracy zespołowej i o tym jak stosować cenne umiejętności zdobyte podczas studiów w pracy przy prawdziwych projektach – mówi Angelika Kim, laureatka konkursu Brandstorm 2016.

Zaprezentowana przez studentki SGH aplikacja pozwala na skanowanie skóry w 3D, a także udziela porad dermatologicznych on-line i podaje spersonalizowaną rekomendację produktu. Zaproponowana idea wprowadzenia dermatologa do sfery digital adresuje powszechne wśród młodych konsumentów kojarzenie wizyty u dermatologa z byciem chorym. Drużyna z Polski wykazała się zrozumieniem wartości marki, konsumenta oraz umiejętnością silnej analizy skuteczności strategii biznesowej.

Projekty oceniało jury składające się z globalnych liderów L’Oréal, m.in. Nicolas Hieronimus, prezes Selective Divisions (Luxury, Active Cosmetics, Professional Products, The Body Shop) i Lubomira Rochet, Chief Digital Officer. Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno zespoły z Chile oraz Singapuru. Zespoły, które znalazły się na podium otrzymały: 2500 euro za trzecie miejsce, 5000 euro za drugie miejsce, 10 000 euro za zwycięski projekt. Nagrody pieniężne, każdy z zespołów może przeznaczyć na wymarzony wyjazd.

– W tym konkursie zwyciężają drużyny ze szkół, które dobrze uczą wiedzy o biznesie. Od siedmiu lat realizujemy w SGH, w kooperacji z L’Oréal, unikalny przedmiot prowadzony prawie w całości przez specjalistów z tej firmy. Studenci, przez cały semestr, na przykładzie konkretnego produktu L’Oréal i w oparciu o realne dane, z pomocą ekspertów i coachów budują dla niego – w konkurencyjnych grupach – kompletną strategię marketingową i sprzedażową. Od lat międzynarodowi uczestnicy tego przedmiotu określają go, jako jedno z najbardziej znaczących doświadczeń edukacyjnych, w jakich brali udział – mówi prof. dr hab. Piotr Płoszajski, kierownik katedry teorii zarządzania, Szkoła Główna Handlowa.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA