Studenci projektują dla Ikei

Realizowany przez Ikeę w Poznaniu kurs "Pracownik 2.0", połączył młodych ludzi z pracownikami firmy we wspólnym wysiłku tworzenia nowych rozwiązań.

REKLAMA
Puls HR Puls HR

Studenci projektują dla Ikei

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

1 gru 2014 12:27


Podczas cotygodniowych spotkań odbywających się przez dwa miesiące, studenci poznańskich uczelni pracują nad wyzwaniami przedstawionymi przez Ikea w metodzie design thinking. Pomysłodawca warsztatów, Design Thinking Poznań, za cel kursu obrał wytworzenie w wchodzących na rynek pracy młodych ludziach umiejętności pracy w grupie oraz rozwinięcie ich zaangażowania i technik kreatywnych.

Jak nauczyć się tworzenia?

– Metoda design thinking uczy, jak rozwiązywać problemy w nowy sposób, z wykorzystaniem technik kreatywnych. Dlatego do uczestnictwa w kursie zaprosiliśmy najbardziej otwartych i ambitnych studentów – mówi Katarzyna Talaga-Korcz z Design Thinking Poznań, autorka kursu.

Czytaj też: Młodzi projektanci mody szlifują warsztat w LPP. Czy znajdują później zatrudnienie?

Połączenie edukacyjnych walorów warsztatów z próbą stworzenia inspiracji dla biznesu to autorski pomysł Design Thinking Poznań, jednak sama metoda jest od wielu lat praktykowana na takich uczelniach jak Uniwersytet Stanforda czy MIT oraz w korporacjach takich jak T-Mobile, Raiffeisen i Lego.

Punktem wyjścia metody design thinking jest empatia. Podczas tej fazy procesu grupa próbuje poznać użytkowników produktów lub usług, które pragną stworzyć lub ulepszyć. Dzięki temu możliwe jest zdiagnozowanie ich potrzeb, które są podstawą najbardziej twórczej fazy – generowania pomysłów.

Podczas burzy mózgów członkowie grupy wymyślają na czas jak najwięcej koncepcji na taki produkt lub usługę, który spełni potrzeby jego użytkownika. Dwie ostatnie fazy pracy to prototypowanie oraz testowanie.

Czytaj też: Studenci odwiedzili 9 europejskich miast w ramach programu International Real Estate Challenge

Kilka koncepcji zostaje rozwiniętych do prototypów z znajdujących się pod ręką materiałów: kartonów, sznurków, kolorowych kartek, a nawet umiejętności aktorskich kursantów podczas odgrywania scenek. Po prezentacji efektów działań jeden z pomysłów zostaje wybrany najlepszy – ten, który będzie usprawniany w fazie testowania oraz rozwijany do jak najbardziej finalnej formy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA