Staż może być elementem employer brandingu

• Rośnie liczba firm, które staż jako proces pozwalający na pozyskanie wartościowego pracownika.
• Staż to także doskonała okazja, by przygotować menedżerów niższego i średniego stopnia do zarządzania zespołem i sprawdzenia ich zdolności przywódczych.
• Nie można postrzegać stażu jako przemysłu dostarczającego taniej, czy wręcz darmowej siły roboczej - odbije się to negatywnie na marce pracodawcy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Staż może być elementem employer brandingu

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

18 maj 2016 11:27


Rośnie liczba firm, które staż traktują nie jako proces wdrożenia kandydata w pracę w firmie trwający np. 3 miesiące, ale jako program szkoleniowy, pozwalający na pozyskanie wartościowego pracownika.

– Dłuższe formy stażu, kierowane są do absolwentów i młodych specjalistów, których doświadczenie nie przekracza 2 lat. Jego celem jest pomoc w rozwoju pasji i talentów – mówi Kamila Małocha z GoWork.pl. – Sam proces poszukiwania odpowiednich osób, którym firma chce dać możliwość skorzystania z programu bardziej przypomina rekrutację niż nabór stażystów. Ważne, by kandydat podzielał wartości firmy i posiadał określone cechy, których rozwój przełoży się na korzyści dla pracodawcy – dodaje.

Działy HR chętnie decydują się na uruchomienie programów stażowych. Przede wszystkim, to skuteczny system umożliwiający wyławianie talentów i umożliwienie im płynnego wdrożenia się w przyszłe obowiązki. Wybrana osoba, krok po kroku poznaje specyfikę branżowych zagadnień, przechodzi szereg szkoleń. Firma inwestuje w takich pracowników i z reguły nawiązuje późniejszą współpracę. Rozwiązanie to jest zazwyczaj satysfakcjonujące dla obu stron, które wcześniej miały szansę poznać się wzajemnie i zbadać swoje oczekiwania.

Staż to także doskonała okazja, by przygotować menedżerów niższego i średniego stopnia do zarządzania zespołem i sprawdzenia ich zdolności przywódczych. – Nadzorowanie praktykantów, wdrażanie ich w obowiązki, rozdzielanie zadań, pomoc w realizacji pomysłów to szansa do wykazania się jako lider. Jeżeli chcemy więc sprawdzić czy dana osoba poradzi sobie w zarządzaniu pracą zespołową – program stażowy jest doskonałym wyjściem – mówi przedstawicielka GoWork.pl.

Ponadto, pracownicy wkraczający na rynek pracy są idealnym narzędziem do przetestowania nowych pomysłów, a często stanowią też źródło inspiracji – dzięki ich świeżemu spojrzeniu udaje się wdrożyć dodatkowe pomysły i rozwiązania.

Np. dla startupów kwestia zatrudniania pracowników w ramach staży jest dość oczywista. Budżet takich organizacji zazwyczaj jest bardzo ograniczony, nie ma jasno określonego podziału ról, nie wspominając już o kwestii przyszłości, gdyż wiele tego typu działalności upada w ciągu roku. Praktykanci wychodzą naprzeciw tym ograniczeniom, a do tego wnoszą energię i nowe pomysły. Dla wielu takich zalążków firm, oferta stażowa poprzedza powstanie pierwszego zespołu pracowników.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA