Rozwój, motywacja: Menedżer zbyt doświadczony na naukę?

Stały rozwój zawodowy i osobisty jest niezwykle istotny w dobie dynamicznych transformacji świata pracy, kiedy ryzyko pozostania w tyle jest szczególnie wysokie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rozwój, motywacja: Menedżer zbyt doświadczony na naukę?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

14 paź 2016 12:31


Na naukę nigdy nie jest zbyt późno. Potwierdzają to ścieżki kariery znanych liderów i prekursorów z całego świata, którzy osiągnęli imponujące sukcesy dzięki wrodzonej ciekawości i dążeniu do znalezienia odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Steve Jobs nie porzucił pracy po stworzeniu komputera Apple II, Sir Alex Ferguson nie przeszedł na emeryturę po zdobyciu pierwszego pucharu Premier League, a Thomas Edison nie spoczął na laurach po wynalezieniu fonografu. Zdaniem ekspertów Hays Poland, każdy menedżer powinien brać z nich przykład.

Nie osiadać na laurach

Osiągnięcie pozycji menedżerskiej samo w sobie jest sukcesem, ponieważ oznacza wiele wysiłku włożonego w rozwój zawodowy i wypracowanie unikalnego stylu zarządzania na przestrzeni kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu lat. Jednak w dobie szybkiego rozwoju technologicznego, który znacząco zmienia metody pracy, żaden lider biznesu nie może pozostawać w tyle.

Kiedy wszystko zmierza w dobrym kierunku, zespoły realizują wyznaczone cele, a firma jest przykładem wysokiej wydajności pracy, bardzo łatwo zachłysnąć się sukcesem i osiąść na laurach. Niestety pasma sukcesów nie trwają wiecznie, a na horyzoncie pojawiają się nowe wyzwania. Zdaniem Katarzyny Pączkowskiej, executive managera z Hays Poland, menedżerowie powinni wystrzegać się beztroski.

– Rolą zarządzających jest wybieganie myślami w przyszłość i przygotowywanie biznesu, ale też siebie na trudniejsze czasy. Każdy menedżer powinien dbać o stały rozwój osobisty oraz pogłębianie wiedzy rynkowej i wykorzystywać nowe zasoby do udoskonalenia swojego stylu zarządzania i sposobu działania firmy – tłumaczy Pączkowska.

Nauka na każdym kroku

Kontynuacja nauki przynosi niezaprzeczalne korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Jednak o ile nakłonienie stażysty do dalszej edukacji nie jest problematyczne, to zachęcenie do tego doświadczonego i wykształconego menedżera nie jest już tak oczywiste. Atrakcyjna posada i wysokie poczucie własnej wartości sprawiają, że zarządzający mniej chętnie uczą się nowych rzeczy.

– Negatywny stosunek do kwestii rozwoju jest bardzo ryzykowny w obliczu dynamicznie zachodzących zmian w świecie pracy. Bardzo szybko może się bowiem okazać, że odpowiedni moment na naukę minął, a na rynku funkcjonują menedżerowie pracujący lepiej, efektywniej i mądrzej – dodaje Katarzyna Pączkowska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.