Programy ambasadorskie są sposobem na niedopasowanie na rynku pracy. Problem jest jeden: są mało popularne

Polskie firmy borykają się z problemem niedopasowania umiejętności kandydatów do oczekiwań pracodawców. Jednym z rozwiązań są programy ambasadorskie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Programy ambasadorskie są sposobem na niedopasowanie na rynku pracy. Problem jest jeden: są mało popularne

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

2 wrz 2015 0:01


Jak wynika z badania PARP „Bilans Kapitału Ludzkiego”, pomimo szerokiej oferty edukacyjnej polskich uczelni, polskie firmy borykają się z problemem niedopasowania umiejętności kandydatów do oczekiwań pracodawców. Zdobycie tytułu magistra nie gwarantuje studentom dobrej pracy, a zatrudnienie magistra pracodawcy dobrego pracownika. Co może pomóc?

Jednym z wariantów są programy ambasadorskie. Ambasador staje się łącznikiem między firmą a studentami i władzami uczelni. Informuje środowisko studenckie o różnorodnych inicjatywach organizowanych przez pracodawcę. Uczestnik programu - czyli wyróżniający się, wybrany przez firmę student - rozmawia także z władzami uczelni na temat oczekiwań biznesu.

Programy ambasadorskie w praktyce

ING Bank Śląski w ubiegłym roku szkolnym współpracował z 10 ambasadorami. W tegorocznej edycji planuje nawiązać współpracę z 11 studentami.

– Ambasadorzy podejmują działania promujące ING Bank Śląski jako pracodawcę. Między innymi organizują spotkania w kołach naukowych i organizacjach studenckich, kontaktują się w naszym imieniu z władzami uczelni i biurami karier, organizują stoiska pracodawcy i konkursy. Nasi ambasadorzy współorganizują na swojej uczelni szkolenia i warsztaty prowadzone przez specjalistów ING Banku Śląskiego oraz rekomendują nam różne wydarzenia i inicjatywy odbywające się na ich uczelniach. Wspierają nas również podczas targów pracy – mówi Joanna Domańska, starszy specjalista HR w centrum polityki rozwoju i rekrutacji ING Banku Śląski.

Czytaj też: Brak umiejętności miękkich utrudnia absolwentom znalezienie pracy

Z kolei np. firma PwC w tym roku zebrała drużynę ponad 25 - jak to nazywają szefów misji - którzy będą przez cały rok akademicki współpracować z pracownikami PwC przy budowaniu wizerunku firmy na uczelniach.  – Nasi ambasadorzy są przedstawicielami firmy w swoim otoczeniu. Biorą udział w generowaniu nowych pomysłów, przygotowują wydarzenia kierowane do studentów – warsztaty, wykłady czy konkursy – komentuje Ewa Zmysłowska, dyrektor działu kapitału ludzkiego w PwC.

W innej firmie z doradczego topu - KPMG - projekt jest skierowany do studentów II i III roku kierunków ekonomicznych, finansowych i prawniczych. – Zadaniem ambasadorów jest reprezentowanie firmy w środowisku akademickim, a także promocja konkursów i programów KPMG skierowanych do studentów i absolwentów – mówi Magdalena Maruszczak, dyrektor marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.