Pracodawcy poszukują poliglotów. W której branży najczęściej?

Wymóg znajomości języka obcego pojawił się w połowie wszystkich ogłoszeń o pracę opublikowanych na portalu. Komu w codziennej pracy, oprócz nauczycieli języków obcych czy tłumaczy, najbardziej potrzebna jest znajomość języków obcych?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracodawcy poszukują poliglotów. W której branży najczęściej?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

13 sie 2015 10:14


Według analizy Pracuj.pl w pierwszym półroczu 2015 roku największą popularnością cieszył się język angielski, wymóg jego znajomości zawierało 47 proc. ogłoszeń o pracę z pierwszego półrocza 2015r. Pracodawcy poszukiwali także osób ze znajomością języka niemieckiego (9 proc. ogłoszeń o pracę) i francuskiego (3 proc.).

W tych branżach bez języka obcego ani rusz

Analiza zamieszczonych obecnie na portalu Pracuj.pl ogłoszeń pokazuje, że najczęściej pracodawcy oczekiwali znajomości języka od specjalistów IT (ponad 75 proc. ogłoszeń dla IT zawiera taki wymóg), specjalistów ds. finansów (ponad 69 proc. ofert pracy), specjalistów ds. administracji biurowej (ponad 66 proc. ogłoszeń) oraz specjalistów ds. marketingu (ponad 66 proc. ofert pracy).

Wśród osób specjalizujących się w IT najczęściej język angielski wymagany jest od specjalistów odpowiedzialnych za administrowanie systemami oraz od programistów.

Czytaj też: Chcesz zarabiać więcej? Ucz się języków obcych

Dla specjalistów związanych z finansami/ekonomią, najczęściej język angielski kluczowy jest w przypadku księgowych, specjalistów ds. analizy finansowej i biznesowej oraz ekspertów kontrolingu. Z kolei wśród specjalistów obsługi klienta najczęściej angielski potrzebny był w pracy ekspertom odpowiedzialnym za usługi profesjonalne.

Wśród ogłoszeń dla osób zajmujących się administracją biurową znajomości języka angielskiego oczekuje się od pracowników zajmujący się wsparciem administracyjnym, specjalistów odpowiedzialnych za wprowadzanie/ przetwarzanie danych czy osób na stanowiskach asystenckich.

W marketingu najczęściej posługiwanie się językiem angielskim wymagane było od osób specjalizujących się w marketingu handlowym, zarządzaniu produktem czy zarządzaniu marką.

Czytaj też: Menedżerowie i kadra kierownicza muszą znać język biznesu

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA