Pouczające spotkania biznesu ze studentami

Rozpoczynający się rok akademicki, to doskonała okazja do zacieśnienia relacji pomiędzy światem biznesu i szkolnictwa wyższego. Dzięki spotkaniom praktyków ze studentami, troska o rynek pracy nabiera pragmatycznego wymiaru.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pouczające spotkania biznesu ze studentami

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

25 wrz 2013 13:17


Udział w takich wydarzeniach jest odpowiedzią na potrzeby młodych ludzi, którzy obok teorii, potrzebują też praktycznej wiedzy. Rozmowy i czerpanie z doświadczenia praktyków mogą być dla wielu studentów pierwszym krokiem do wejścia z sukcesem na rynek pracy.

O roli spotkań biznesu ze środowiskiem akademickim i znaczeniu pojęć „news you can use" czy „call to action" opowiada Katarzyna Zadka, Specjalista ds. Żywienia Nestlé Polska S.A., koordynator II edycji ogólnopolskiego projektu studenckiego Nestlé Nutrition, Health & Wellness (NHW).

Wyjść naprzeciw oczekiwaniom

Zmieniająca się sytuacja społeczno-ekonomiczna, zmiany w prawie oraz rosnące wymagania pracodawców wymuszają zmianę podejścia do pracy zawodowej. Młodzi ludzie coraz wcześniej rozpoczynają zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych - tak, by już pod koniec studiów mieć jasno sprecyzowane cele swojej kariery. Są otwarci na wszelkie spotkania z praktykami - zarówno w postaci konferencji, prelekcji czy np. stażu - wszystko po to, by poznać jak zdobyta teoria sprawdza się w przedsiębiorstwie i jaka forma pracy jest dla nich najwłaściwsza.

- W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, Nestlé już od 14 lat organizuje program „Letnia Praktyka z Nestlé". Biorący w nim udział studenci i absolwenci uczelni wyższych, mają możliwość odbycia praktyk o profilu ekonomicznym lub technicznym. Udział w programie to najlepsza forma zdobywania doświadczenia zawodowego, która pomaga określić młodym ludziom ścieżkę rozwoju ich kariery - tłumaczy Katarzyna Grzegory, specjalista ds. rekrutacji Nestlé Polska S.A.

Ponadto już drugi rok z rzędu Nestlé wraz ze środowiskami akademickimi w Polsce podjęło się zintegrowania sił biznesu i szkolnictwa wyższego na rzecz dostarczania praktycznej wiedzy osobom wkraczającym na rynek pracy.

- Opracowując formułę spotkań „Żywieniowego Roadshow", pokazujemy studentom jak wykorzystywać swoją wiedzę w praktyce, jakie możliwości stawia przed nimi zatrudnienie w dużym przedsiębiorstwie i co powinni zrobić, by jeszcze lepiej przygotować się do wykonywania zawodu - komentuje Katarzyna Zadka.

- Organizowane przez uczelnie spotkania z pracodawcami umożliwiają studentom znalezienie odpowiedzi na pytania: „Co dalej?", „Czym mogę zajmować się po studiach?", „Co zrobić, by już dziś rozpocząć przygotowania do pracy w wymarzonej firmie?", „Na co położyć główny nacisk w swojej edukacji?" - dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.