Portugalia: taksówkarze uczą się dobrego traktowania turystów

Kierowcy portugalskich taksówek uczą się na specjalnych kursach, jak dobrze traktować turystów. Szkolenia mają im pomóc pozyskać sympatię klientów, dostarczyć gościom dobrych wspomnień i zachęcić ich do ponownej wizyty w Portugalii.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Portugalia: taksówkarze uczą się dobrego traktowania turystów

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

27 kwi 2013 17:39


Ostatnio szkoleniami objęto taksówkarzy obsługujących lotnisko w Porto. W ubiegłym roku pierwsze zajęcia w ramach projektu "Welcome by Taxi" ruszyły w aglomeracji lizbońskiej oraz w Faro na południu kraju.

Taksówkarzom w Porto wprawdzie nie nakazano, by tak jak ich koledzy z lizbońskiego lotniska nosili długie spodnie i koszule, ale wysłano ich na szkolenia, które mają poprawić ich maniery i uzupełnić ogólną wiedzę.

W trakcie zajęć taksówkarze pracujący na lotnisku im. Francisco Sa Carneiro w Porto uczą się, jak być miłymi dla turystów i jak nawiązywać z nimi przyjazną konwersację. Podczas wykładów omawiane są także tematy dotyczące historii miasta oraz miejsc, które mogłyby zainteresować gości.

Dodatkowo taksówkarze uczestniczą w zajęciach na temat sztandarowych portugalskich produktów, takich jak np. wino porto. W trakcie szkoleń profesjonalni wykładowcy przybliżają im też zwyczaje mieszkańców wybranych państw świata, uczą języka angielskiego, a także omawiają zagadnienia z dziedziny psychologii.

Nauczyciele podczas wykładów przypominają słuchaczom, że kierowcy odbierający turystów z lotniska są "pierwszymi ambasadorami miasta".

"Inicjatywa jest godna naśladowania, bo w kraju takim jak nasz, nastawionym na turystykę, kierowcy muszą wiedzieć, jak należycie traktować gości. Dobrze obsłużony klient na pewno będzie chciał przyjechać tu ponownie" - powiedział 54-letni taksówkarz Carlos Salgueiro, uczestniczący w akcji dokształcania.

Niekonwencjonalny projekt dokształcania taksówkarzy, którym objęto już ponad 100 kierowców, prowadzony jest z inicjatywy Portugalskiej Organizacji Turystycznej we współpracy z Portugalskim Stowarzyszeniem Hoteli, Restauracji i Turystyki, a także władzami poszczególnych miast.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA