Polacy chcą się uczyć

Zmieniający się rynek pracy i oczekiwania pracodawców wymuszają na pracownikach ciągłe doskonalenie się. Choć znalezienie lepszej pracy jest bardzo istotnym powodem doszkalania się, to powody dla których Polacy się na nie decydują są całkiem inne.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polacy chcą się uczyć

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

16 wrz 2013 13:56


Jak pokazują badania serwisu Pracuj.pl, głównym powodem jest własna satysfakcja i chęć rozwoju. Taką deklarację złożyło prawie 93% badanych, podczas gdy ¾ zaznaczyło, że najważniejszym motywatorem do inwestowania w wiedzę jest chęć bycia lepszym w swojej dziedzinie, a 6 na 10 odpowiedziało, że chce się dokształcać, by znaleźć bardziej satysfakcjonujące zajęcie.

Ponadto, jak wynika z danych portalu, inwestowanie w wiedzę jest dla nas bardzo ważne - w ciągu ostatnich dwóch lat ponad ¾ ankietowanych podnosiło swoje kwalifikacje, a 80% zadeklarowało, że zrobi to do końca tego roku. Najbardziej popularnymi obszarami dokształcania są: języki obce, zarządzanie, ekonomia i finanse oraz handel i sprzedaż.

Co ciekawe, w większości przypadków ankietowani przyznali, że sami podejmują decyzję o wyborze konkretnej oferty studiów, kursów czy szkoleń. Natomiast pracodawcy częściej mają swój udział w decyzjach dotyczących studiów MBA, co zapewnie wynika z tego, że są to studia drogie (szczególnie te zagraniczne), więc część firm znacząco wspiera pracowników w ich sfinansowaniu.

Wybór odpowiedniej oferty edukacyjnej może ułatwić odświeżona właśnie sekcja Pracuj.pl Szkolenia i studia. Oprócz treści poradnikowych, dostępna jest tam baza ponad 3 tys. szkoleń biznesowych i zawodowych, kursów językowych, a także studiów II stopnia, podyplomowych oraz MBA.

Udogodnieniem jest intuicyjna wyszukiwarka, która pozwala znaleźć ofertę edukacyjną dopasowaną do konkretnych potrzeb, a także informacja o cenach i terminach zajęć. Osoby potrzebujące bardziej szczegółowych danych mogą też wysłać bezpośrednio ze strony zapytanie do organizatora szkoleń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.