Pokolenie Y. My, innowacyjni!

Blisko jedna czwarta Polaków w wieku od 20 do 35 lat postrzega siebie jako innowacyjnych. Z pozostałej reszty prawie połowa także określa siebie w ten sposób, ale mniej stanowczo.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pokolenie Y. My, innowacyjni!

PODZIEL SIĘ


Autor: Paweł Oksanowicz

5 sie 2013 8:01


Grupą oceniającą się najwyżej pod kątem innowacyjności są mężczyźni z wykształceniem ścisłym (30-35 lat). W badaniu Millward Brown „Młodzi Polacy o znaczeniu nauki i innowacyjności” przyznali, że są gotowi zaangażować swój czas i wysiłek by efektywnie korzystać z innowacyjnych produktów.
 
84 procent ankietowanych nawet zmieni swoje przyzwyczajenia, aby nie trzymać się dotychczasowych schematów. Wobec 11 procent, którzy nie są gotowi do takich zmian.
 
- Pokolenie Y, nazywane generacją Millenials, to opiniotwórcza grupa ludzi w wieku od 20 do 35 lat. Są otwarci na innowacyjne rozwiązania, dostrzegają konstruktywną wartość nauki - mówi dr Izabella Anuszewska, dyrektor Działu Badań Millward Brown.
 
Dodaje, że Millenials cenią osiągnięcia naukowe za bardzo konkretny i użytkowy wkład, jaki wnoszą w życie.
 
Największe znaczenie dla pokolenia Y mają postępy w medycynie, elektronice i informatyce. Ale przyszłość ich zdaniem należy do genetyki, biotechnologii, automatyki i robotyki. 
 
Ich zdaniem w wymiarze społecznym innowacyjne produkty ułatwiają kontakty międzyludzkie (40 proc. ) i przyczyniają się do rozwoju gospodarczego (36 proc.). Umożliwiają postęp cywilizacyjny oraz rozwój jednostki - intelektualny, osobisty.
 
Ich wagę podkreśla odpowiednio 44 i 42 proc. respondentów. Uważają oni, że w badania naukowe powinno najbardziej angażować się państwo (36 proc.), organizacje międzynarodowe, na przykład Unia Europejska (27 proc.), oraz firmy (18proc.). 
 
– Wyniki badania generalnie mogą dać powody do zadowolenia – mówi prof. Witold Orłowski, ekonomista. – Młodzi Polacy rozumieją znaczenie, jakie ma i będzie miała w ich życiu nauka – i wiążą z tym znaczne oczekiwania. Deklarują się przy tym jako osoby nastawione innowacyjnie, chętnie korzystające z nowych możliwości. Lekki zgrzyt wiąże się tylko z finansami. Jako źródło finansowania badań wymieniane jest przeważnie państwo i instytucje międzynarodowe, co w Polsce oznacza w praktyce Unię Europejską. Rzadziej firmy, a przecież to nie państwo ma i będzie miało w świecie prawdziwe pieniądze na badania, tylko sektor prywatny.

Badanie „Młodzi Polacy o znaczeniu nauki i innowacyjności” zostało zrealizowane w czerwcu 2013 na zlecenie Bayer przez Millward Brown wśród młodych Polaków (20-35 lat, N=600). Patronat honorowy objęli: minister nauki i szkolnictwa wyższego oraz rektor Politechniki Warszawskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.