Plany po studiach: absolwenci w Polsce stawiają na własny biznes

Studenci chcą w Polsce zakładać swoje firmy - i to nie tylko Polacy, ale i ich zagraniczni koledzy. Większość z nich optymistycznie ocenia swoje szanse na sukces.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Plany po studiach: absolwenci w Polsce stawiają na własny biznes

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

5 lut 2015 17:05


Własna firma to szansa na niezależność, ale też ogromne wyzwanie. Spośród przebadanych, studiujących w Polsce osób, 96 proc. Polaków i 73 proc. obcokrajowców planuje pracować w naszym kraju. Ponadto 56 proc. studentów polskich i 69 proc. studentów z zagranicy wierzy, że w Polsce są dobre warunki do założenia firmy.

Własny start-up rozważa w sumie ok. 80 proc. badanych studentów z kraju i zagranicy, w tym 77 proc. Polaków i 73 proc. obcokrajowców zamierza założyć własną firmę w ciągu dwóch lat od skończenia studiów. Pozostali chcą najpierw zdobyć doświadczenie w korporacji.

Czytaj też: Młodzi otwierają własne firmy, bo nie chcą mieć nad sobą szefa

– To bardzo optymistyczne dane. Świadczą one o świadomości studentów odnośnie możliwości założenia własnej firmy i ich otwartości na tę formę działania w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone wśród studentów kierunków biznesowych, więc u nich ta świadomość jest wyższa niż u studentów innych kierunków. Wyniki pokazują duży potencjał młodych ludzi i każą postrzegać ich jako przyszłą realną siłę na rynku małych i średnich przedsiębiorstw – podkreśla Margarita Zvonova, autorka badania „Młodzi przedsiębiorcy w Polsce”.

Zdaniem dr hab. Grażyny Bartkowiak, ekspert w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i wykładowcy Akademii Finansów i Biznesu Vistula, aby w praktyce zostały zrealizowane najbardziej wartościowe inicjatywy, które prowadzą do innowacyjnych zachowań i twórczych działań, muszą wpierw zaistnieć i zagościć w umysłach studentów i absolwentów, aby motywować ich do skutecznego poruszania się w biznesie.

- Z tego względu zadaniem każdego nauczyciela, a w szczególności nauczyciela akademickiego jest rozbudzanie i budowanie przedsiębiorczych postaw studentów i otwartości na nowe wyzwania, tzw. psychologicznej dostępności. Osoby charakteryzujące się psychologiczną dostępnością zakładają, że nawet jeśli aktualnie nie wiedzą, jak osiągać zamierzone cele, to nie powinny z nich rezygnować – wręcz przeciwnie traktują je jako pozostające w ich zasięgu – wyjaśnia dr hab. Grażyna Bartkowiak.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA