Philip Morris Polska dba o bezpieczeństwo pracowników na drodze

Według statystyk aż 40 proc. wypadków na drodze zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Philip Morris Polska dba o bezpieczeństwo pracowników na drodze

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

3 maj 2015 18:04


W 2014 r. Firma Philip Morris Polska (PMPL) postawiła na innowacyjne rozwiązania i stworzenie długofalowego, wieloletniego programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego.

- Pomimo długoletniej pracy nad obniżaniem wypadkowości, wielorakich działań w różnych aspektach administrowania flotą, nadal chciałem czegoś więcej. Cel był jasny: wypracowanie długofalowego planu promowania bezpieczeństwa jazdy w PMPL – mówi Paweł Kuchnia, który koordynuje działania działu zarządzania flotą samochodową w 4. spółkach z grupy Philip Morris International w Polsce.

Podejście Philip Morris International (PMI) jak również PMPL do bezpieczeństwa na drodze opiera się na trzech głównych filarach: bezpieczeństwo, oszczędność i zrównoważony rozwój środowiska. Wsparcia w zakresie budowania kompleksowego programu bezpiecznej floty udzielił firmie LeasePlan Polska.

- W ostatnim roku zintensyfikowaliśmy działania mające na celu wspieranie naszych klientów w procesie ograniczania liczby szkód komunikacyjnych i powiązanych z nimi kosztów. Głównie poprzez zachęcanie użytkowników do bardziej odpowiedzialnego zachowania na drodze, poprzez umożliwianie im dalszego rozwoju ich umiejętności prowadzenia samochodu – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy, LeasePlan Polska. - Przy okazji możemy również wesprzeć klientów w zakresie optymalizacji poszczególnych obszarów ich polityki flotowej, powiązanych z bezpieczeństwem i sposobem eksploatacji aut – dodaje Artur Sulewski.

Tworzenie programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego rozpoczęto od wyznaczenia kilku podstawowych celów. Po pierwsze, zaangażowanie indywidualnie wyselekcjonowanych przedstawicieli poszczególnych działów - jako Ambasadorów Bezpieczeństwa w swoich działach.

Po drugie, dalsze wzmocnienie dobrych nawyków związanych z bezpieczeństwem jazdy oraz zaangażowanie wszystkich pracowników w kwestie dot. bezpieczeństwa jazdy oraz floty (Fleet Safety), począwszy od zarządu Philip Morris, poprzez wszystkich menedżerów i członków ich zespołów. I w końcu nieustanna poprawa kultury jazdy oraz zobowiązanie kierowców do przestrzegania przepisów drogowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

do Amojski 2016-06-08 13:16:21

Dobre firmy pracują nad pracownikami, ale nie montują GPS, w dobrych firmach po zapłaceniu podatku (70-80zł miesięcznie) masz auto do pełnej dyspozycji więc nad czym tu panować

Amojski 2016-05-23 11:35:59

problem samochodow sluzbowych dotyczy wielu firm, coraz popularniejsze jest też stosowanie monitoringu gps (np. lokalizatory typu Alfatrack) do kontrolowania jak pracownik wykorzystuje samochod. Nie wiem jak inaczej dałoby sie to kontrolowac

REKLAMA