Oto powody, dla których warto sięgać po gry szkoleniowe

Coraz więcej trenerów i coachów wykorzystuje różnego rodzaju gry w swojej pracy. Dlaczego? Otóż są one bardzo dobrym sposobem na przedstawienie trudnych zagadnień, które nieraz są do tego jeszcze nudne.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Oto powody, dla których warto sięgać po gry szkoleniowe

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 sie 2014 8:11


Gry pozwalają szybko i skutecznie rozwijać potrzebne w ówczesnych czasach kompetencje. Oprócz pogłębiania twórczego myślenia, wpływają na intuicję, uczenie się na błędach czy na dostrzeganie długofalowej perspektywy. Ich mechanizmy pozwalają na warunkowanie pozytywnych zachowań oraz skłaniają do ich powtarzania.

Czytaj też wywiad z Marcinem Fijołem, prezesem spółki Portal HR: Grywalizacja: przydatna nie tylko przy rekrutacji, ale też adaptacji pracownika

Gry szkoleniowe wyzwalają w uczestnikach zaangażowanie, które jest również potrzebne w codziennej pracy. Tak samo jak podczas szkolenia, pracownicy powinni być aktywni wykonując swoje obowiązki. Skuteczność gier szkoleniowych wynika z tego, że uczestnicy koncentrują się na osiągnięciu celu gry i przy okazji rozwijają kompetencje kluczowe do efektywnego funkcjonowania w pracy.

Czytaj też: Jak wygrać etat, czyli gry komputerowe w rekrutacji
 
Mechanizm gier zakłada, że poszczególne etapy mają zróżnicowany poziom trudności. Bardziej wymagający poziom jest dla nas coraz większym wyzwaniem, a nasze umiejętności przecież wciąż pozostają takie same. Przez to istnieje sposobność do popełnienia błędów. Jeżeli nam się to zdarzy to nie załamujmy rąk, bo po zakończeniu gry dostajemy informację zwrotną, jak moglibyśmy działać lepiej. Gry dają nam możliwość bezpiecznego próbowania, eksperymentowania i uczenia się na własnych błędach.

- Rzeczywistość szkoleniowa pokazuje, że wszystko wydaje się proste na poziomie deklaratywnym, natomiast okazuje się dużo trudniejsze, gdy trzeba zrobić coś konkretnego. Gry stwarzają bezpieczne środowisko do próbowania zachowań i działań, a następnie doświadczania ich pozytywnych i negatywnych konsekwencji - uważa Marlena Babicka z AkademiaGier.com.

Co ważniejsze informacja zwrotna jest dużo łatwiejsza do przyswojenia dla uczestnika, gdy omawiamy co wydarzyło się podczas gry i nawiązujemy do zachowań kiedy uczestnik wcielał się w rolę gracza. Wnioski przekazane na poziomie metafory na długo pozostają w pamięci uczestników, dzięki czemu uzyskujemy zmianę postaw jako wymierny efekt szkoleniowy – dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA