Nowe kierunki na uczelniach: wywiad biznesowy oraz zarządzanie przestrzenią kosmiczną

Uczelnie otwierają nowe kierunki na studiach. Akademia Leona Koźmińskiego wprowadza strategiczny wywiad biznesowy, natomiast SGH - zarządzanie przestrzenią kosmiczną w nowej gospodarce.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowe kierunki na uczelniach: wywiad biznesowy oraz zarządzanie przestrzenią kosmiczną

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

26 sie 2014 11:30


Wywiad biznesowy, odgrywający w światowym biznesie kluczową rolę, w Polsce cierpi na brak profesjonalnej kadry. Z uwagi na zainteresowanie polskiego biznesu wyszkolonymi specjalistami w zakresie pozyskiwania i analizowania informacji, Akademia Leona Koźmińskiego, jako pierwsza w Polsce, wprowadziła na rynek nowy kierunek studiów podyplomowych „Strategiczny wywiad biznesowy”.

Głównymi adresatami studiów są osoby, które budują lub chcą zbudować profesjonalną komórkę wywiadu biznesowego w firmie, kierujące lub chcące kierować samodzielnymi projektami wywiadowczymi, dostawcy informacji i analiz wywiadowczych (np. prywatnych firm wywiadowczych, dostawców informacji biznesowej, wywiadowni gospodarczych, firm infobrokerskich i innych).

Skierowane są również do pracowników działów marketingu, strategii, analiz, rozwoju produktów, rozwoju biznesu, inwestycji, zakupów, sprzedaży, zasobów ludzkich chcących rozwinąć swój warsztat pracy o aspekty wywiadowcze, a także do osób, które wiążą swoją karierę z tą dziedziną.

Z kolei Szkoła Główna Handlowa w Warszawie otworzyła nabór na nowe studia podyplomowe – Zarządzanie przestrzenią kosmiczną w nowej gospodarce. To propozycja dla osób, które szukają wiedzy na temat komercyjnego wykorzystania przestrzeni kosmicznej. Absolwenci studiów będą mogli włączyć się w eksplorację gospodarczą przestrzeni kosmicznej.
 
- Wiedza przekazywana podczas studiów dotyczyć będzie aspektów prawnych, finansowych, organizacyjnych, ekologicznych oraz etycznych wykorzystania komercyjnego przestrzeni kosmicznej przez takie sektory gospodarki i instytucje jak sektor technologii satelitarnych, nawigacji, różnych branż przemysłu produkujących urządzenia i świadczących usługi na rzecz sektora kosmicznego, jednostki naukowo-badawcze i projektowe, sektor militarny, meteo itd. Studia pozwolą na zrozumienie istoty technologii kosmicznych i ich ekonomicznego znaczenia w nowej gospodarce - mówi prof. dr hab. Elżbieta Marciszewska, kierownik nowych studiów podyplomowych, które organizowane są przez Katedrę Transportu w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

general 2015-09-14 10:10:10

Strategiczny wywiad biznesowy to strata czasu i pieniędzy. Szczerze odradzam. Już chyba bardziej wartościowe może okazać się zarządzanie przestrzenią kosmiczną. Studia niczego nowego nie uczą. Jeśli ktoś interesuje sie wywiadem biznesowym proponuję poczytać o tym w internecie - z pewnością znajdzie się tyle samo informacji i przy okazji zaoszczędzi 7 tysięcy

Robert 2015-09-14 09:52:03

Jako tegoroczny absolwent studiów mogę powiedzieć, że studia są po prostu słabe. Nie spełniły oczekiwań studentów a przede wszystkim nie wyczerpały, zakładanego i obiecywanego przez organizatorów, programu. W skrócie można ująć to w kilku słowach: rażąco słaba organizacja, kompletnie nieprzemyślany harmonogram zajęć i przypadkowy dobór wykładowców reprezentujących fatalnie niski poziom. Za te pieniądze lepiej poszukać studiów podyplomowych na innym kierunku i na innej uczelni.

REKLAMA