Nazarko: Większość studentów to bierni "odbiorcy" edukacji

Absolwenci uczelni wyższych nie mają wystarczająco rozwiniętych kompetencji miękkich? Wpływ na to ma ich postawa.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nazarko: Większość studentów to bierni "odbiorcy" edukacji

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

6 paź 2015 15:22


Kompetencje miękkie absolwentów studiów kuleją. Winą obarcza się uczelnie, które za mało czasu poświęcają szlifowaniu tych umiejętności. Warto jednak przyjrzeć się bliżej postawie młodych, która jak podkreśla Joanicjusz Nazarko, dziekan wydziału zarządzania na Politechnice Białostockiej, kierownik, Katedry Informatyki Gospodarczej i Logistyki na Politechnice Białostockiej jest bardzo zróżnicowana.

- Jest grupa studentów chce coś sięgnąć i ma świadomość, że nie wszystko zostanie podane. Jednak większość uczestników wykładów to odbiorcy edukacji. Podam przykład. Wybierając się na kongres, zaproponowałem swoim studentom, by przyjechali ze mną. Niestety nie było chętnych – mówi Nazarko.

Zarządzanie pokoleniem Y to także wyzwanie dla HR-owców PKP Cargo. - Oprócz tego, że mamy wysoką średnią wieku, jesteśmy firmą wielopokoleniową – mówi Joanna Drozd, dyrektor ds. HR w PKP Cargo. - System kształcenia musimy dostosować nie tylko do specyfiki stanowiska, musimy również uwzględnić potrzeby pracowników reprezentujących cztery pokolenia – dodaje.

Czytaj też: Przełom w szkoleniu kolejowych kadr?

Artykuł powstał na bazie panelu dyskusyjnego „Uczelnie wyższe. Współpraca i komunikacja między nauką a biznesem”, który odbył się podczas Europejskiego Kongresu Logistycznego OneCargo w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.