Nauczyciele nie są przygotowani do nauki dzieci niepełnosprawnych

Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach powszechnych nie otrzymują takiej opieki, jaka im się należy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Nauczyciele nie są przygotowani do nauki dzieci niepełnosprawnych

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

21 kwi 2016 7:57


Teraz to rodzice decydują, gdzie się uczą ich dzieci: w zwykłej klasie czy integracyjnej. Gwarantuje to konstytucja i konwencja o prawach osób niepełnosprawnych z 2012 r. Wiceminister edukacji uważa, że powinny się uczyć oddzielnie - pisze "Gazeta Wyborcza".

Zdaniem Teresy Wargockiej z MEN w szkołach powszechnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi nie otrzymują takiej opieki, jaka im się należy, a nauczyciele nie są właściwie przygotowani do zawodu.

Podczas spotkania z nauczycielami w Krakowie z ministerstwa edukacji popłynął jasny przekaz: rząd nie popiera tzw. włączającego systemu kształcenia i uważa, że dzieci niepełnosprawne powinny się uczyć w szkołach specjalnych, a jeśli trafią do szkoły powszechnej powinny być dla nich tworzone klasy wydzielone - pisze gazeta.

"Postawiona przez panią wiceminister diagnoza problemu jest słuszna, ale od edukacji włączającej nie ma odwrotu, bo nic lepszego jeszcze nie wymyślono" - skomentował najnowszy pomysł rządu Paweł Kubicki ze stowarzyszenia Nie-Grzeczne Dzieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

A ja się zgadzam z.Panią Minister 2016-04-25 12:25:38

Pracuję z dziećmi niepełnosprawnymi dwadzieścia lat w SOSW i muszę przyznać,że tylko taka placówka odpowiednio przygotowuje te osoby do życia...przede wszystkim dzieci nie są etykietowane,osiągają sukcesy,wymagania dostosowane są do ich możliwości psychofizycznych....zastanawiam się,czy zwolennikom klas integracyjnych chodzi o dobro dziecka,czy o miejsce pracy.....,bo mam wrażenie,że właśnie o to drugie

Nauczyciel po glupich kursach 2016-04-21 13:30:18

Juz prawie 15 lat pracuję z dziecmi z różnymi niepełnosprawnościami. Skonczylam studia magisterskie w zakresie pedagogiki rewalidacyjnej, studia podyplomowe w zakresie logopedii, surdopedagogiki i oligofrenopedagogiki. Od 12 prowadzę klasę integracyjną, gdzie pełnię funkcję wychowawcy i nauczyciela wspomagajacego. Nie wiem skąd pani minister ma informacje o nieefektywnosci kształcenia integracyjnego czy nauczania włączającego, ale pomysł wydzielonych klas czy obowiązku nauki w szkole specjalnej to chyba relikt z ubiehlej epoki. Mam nadzieję że spotka się on z gleboka krytyką nie tylko srodowis nauczycielskich, ale przede wszystkim rodziców.

REKLAMA