Młodzi stawiają na innowacyjność

77 proc. młodych Polaków wyraźnie dostrzega, że nauka przyczynia się do poprawy jakości codziennego życia - to wniosek z badania ‘Barometr Edukacyjny Bayer'. Badanie zostało zrealizowane w czerwcu 2013 na zlecenie Bayer przez Millward Brown wśród młodych Polaków.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Młodzi stawiają na innowacyjność

PODZIEL SIĘ


Autor: ang

31 lip 2013 12:57


Nauka ma różnorodne oblicza. W wymiarze indywidualnym respondenci bardzo wysoko oceniają wpływ nauki na różne aspekty własnego życia: dostęp do nowoczesnych leków i terapii (63 proc.) oraz przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym i będącym efektem starzenia się społeczeństwa (52 proc.).

Ponadto cenią dostęp do nowoczesnych, energooszczędnych materiałów budowlanych (53 proc.) oraz innowacji z zakresu energii odnawialnej (51 proc.).

W wymiarze społecznym, zdobycze nauki ułatwiają kontakty międzyludzkie (40 proc.) i przyczyniają się do rozwoju gospodarczego (36 proc.).

W efekcie umożliwiają postęp cywilizacyjny, rozumiany jako rozwój ludzkości (pojmowanie świata i praw natury) oraz rozwój jednostki (intelektualny, osobisty) - ich wagę podkreśla odpowiednio 44 i 42 proc. respondentów.

- Nauka towarzyszy nam na każdym kroku - młodzi wykorzystują jej ogromne możliwości aby lepiej żyć - mówi Christophe Dumont, prezes Bayer. -

I dodaje: - Od 150 lat Bayer przenosi innowacje naukowe do życia codziennego - w myśl motto ‘Science For A Better Life'. Od stworzenia pierwszego na świecie glukometru, poprzez wyhodowanie mrozoodpornych nasion, po samolot napędzany energią słoneczną - to tylko niektóre przykłady naszych innowacji.

Jako nauki o największym znaczeniu dla jakości życia pokolenie Y wskazuje nauki medyczne i przyrodnicze oraz techniczne. O ile za najważniejsze obecnie uważane są postępy w medycynie, elektronice i informatyce, o tyle przyszłość należy do genetyki, biotechnologii oraz automatyki i robotyki.

Młodzi Polacy postrzegają siebie jako raczej innowacyjnych. Blisko 1/4 (24 proc.) to osoby zdecydowanie innowacyjne, a dalsze 46 proc. także określa siebie jako innowacyjnych, choć nie w tak dużym stopniu.

Jako bardziej innowacyjni określają się mężczyźni z wykształceniem ścisłym, w wieku 30-35 lat. Respondenci są gotowi zaangażować swój czas i wysiłek by efektywnie korzystać z innowacyjnych walorów produktów - 84 proc. ankietowanych jest bardziej skłonnych zmienić w tym celu swoje przyzwyczajenia niż trzymać się utartych schematów (wobec 11 proc., którzy nie są gotowi do takich zmian).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA