Młodzi projektanci mody szlifują warsztat w LPP. Czy znajdują później zatrudnienie?

Firma LPP z branży odzieżowej i właściciel takich marek jak Reserved, House czy Mohito, realizuje dwa duże projekty skierowane do studentów. Wzięło w nich już udział prawie 200 osób. a 10 załapało się na płatny staż w firmie.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Młodzi projektanci mody szlifują warsztat w LPP. Czy znajdują później zatrudnienie?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

16 lip 2014 14:28


Projekty edukacyjne "Warsztaty Projektowania Ubioru" oraz warstzaty "Biała koszula" skierowane są do studentów Akademii Sztuk Pięknych oraz uczelni wyższych o kierunkach związanych z modą i projektowaniem ubioru. Wzięło już w nich udział ok. 200 studentów, a w tym roku dziesięciu najlepszych otrzymało możliwość odbycia płatnego stażu w centrali firmy.

Staż w LPP to często początek kariery zawodowej młodych projektantów. W latach 2012 i 2013, zatrudnionych zostało ok. 30 proc. stażystów, natomiast w 2011 roku wskaźnik ten był jeszcze wyższy - współpracę nawiązano z niemal połową studentów, uczestniczących w programach stażowych.

- Warsztaty Projektowania Ubioru" i projekt „Biała Koszula" to coroczne projekty edukacyjne prowadzone przez projektantów flagowej marki LPP - Reserved. Celem regularnie organizowanych warsztatów jest przybliżenie młodym projektantom oraz studentom uczelni modowych procesu powstawania kolekcji i konkretnych produktów, przy wsparciu profesjonalnych projektantów LPP - mówi Łukasz Smoła, projektant Reserved.

- Wartością naszych warsztatów jest to, że uczymy projektowania komercyjnego, wiemy jakie warunki musi spełniać produkt, by odniósł sukces rynkowy. Podczas zajęć zauważamy, że dla studentów, często skoncentrowanych głównie na teorii, nasza praktyczna perspektywa stanowi wartość dodaną, ponieważ przybliża ich do realnego myślenia o modzie i postrzegania jej w szerokiej perspektywie rozwoju ścieżki zawodowej - dodaje.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji „Warsztatów Projektowania Ubioru" było wprowadzenie do projektowania komercyjnego. W ramach praktycznych zajęć, zorganizowanych we Wzorcowni Reserved w Gdańsku, studenci mieli za zadanie przygotować plansze inspiracyjne w oparciu o trendbooki Peclers Paris do dwóch linii Reserved - Young Fashion Lab i Modern Line.

Ponadto, każda z grup stworzyła tzw. brand person, czyli precyzyjny opis profilu klienta, dla którego przygotowują projekt. Do zadań uczestników warsztatów należało także przygotowanie krótkiego filmu modowego. Studenci zaprezentowali również własne portfolia i propozycje projektów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA