Linie lotnicze Emirates potrzebują pilotów. Szkolą ich we własnym zakresie w Dubaju

Prognozy rynku pokazują wzrost zapotrzebowania na pilotów w regionie Bliskiego Wschodu i Zatoki Perskiej. Dlatego też linie lotnicze Emirates zainwestowały 39 milionów dolarów w kupno nowych samolotów, na których będą szkolić przyszłych pilotów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Linie lotnicze Emirates potrzebują pilotów. Szkolą ich we własnym zakresie w Dubaju

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

8 lis 2015 18:59


Akademia lotnicza linii Emirates (Flight Training Academy), stworzona przez przewoźnika w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na nowych pilotów, podpisała umowę z Cirrus Aircraft oraz Embraer na zakup 27 nowych samolotów. Zamówienie dotyczy 22 samolotów Cirrus SR22 o pojedynczym silniku tłokowym. Pozostałe 5 samolotów to samoloty Embraer Phenom 100E, których cena katalogowa osiąga ponad 39 milionów dolarów amerykański.

Samoloty zostaną dostarczone na początku 2017 r. i będą używane w czasie treningu pilotów-kadetów, którzy szkolą się na w pełni wykwalifikowanych pilotów komercyjnych linii Emirates. Dzięki temu zamówieniu uczniowie Flight Training Academy będą mogli po raz pierwszy odbywać całe szkolenie nie opuszczając Dubaju. Wcześniej piloci-kadeci większość zajęć mieli w różnych miejscach na całym świecie.

Zapotrzebowanie na pilotów rośnie

- Decyzja o zakupie najnowszych maszyn przeznaczonych do szkoleń to odpowiedź na potrzeby przemysłu lotniczego, który wymaga nowych, wysoko wykwalifikowanych pilotów. Największym beneficjentem programu jest linia Emirates. Planujemy zaoferować możliwość udziału w programie również kandydatom z całego świata – powiedział Adel Al Redha, wiceprezydent linii lotniczych Emirates.

Akademia Flight Training Academy linii Emirates początkowo skupiała się na istniejącym już programie dla pilotów-kadetów, którzy byli obywatelami ZEA. Plan rozwoju zakładał rozszerzenie naboru na kandydatów z innych krajów.

Jak wygląda szkolenie?

Osoby przyjęte do programu kadetów będą miały zapewnione zakwaterowanie na kampusie i przejdą szczegółowe szkolenia naziemne. Po ukończeniu tego etapu nauki, będą mogły rozpocząć trening pokładowy na samolocie Cirrus SR22, który pozwoli im na zdobycie podstawowych umiejętności pilota komercyjnego.

Następnie kadeci przejdą do kolejnego etapu – ćwiczeń na samolocie Embraer Phenom 100E, aby zdobyć uprawnienia do latania na dwusilnikowych odrzutowcach, licencję pilota komercyjnego do latania na samolotach wielosilnikowych, uprawnienia do lotów według wskazań przyrządów oraz licencję pilota samolotowego liniowego (ATPL).

Tradycyjne programy szkoleniowe dla pilotów-kadetów składają się z treningów na samolocie o pojedynczym silniku tłokowym, następnie na maszynie o podwójnym silniku tłokowym i dopiero potem przejście na samoloty odrzutowe. W Akademii Flight Training Academy Emirates, uczniowie przechodzą z samolotów Cirrus SR22 o pojedynczym silniku tłokowym bezpośrednio do samolotów odrzutowych Embraer Phenom 100E.

Dzięki temu jeden z etapów zdobywania licencji pilota komercyjnego zostaje pominięty i wzbogacony zostaje program nauczania na samolotach jednosilnikowych. Kadeci mają też możliwość zdobycia większego doświadczenia w lotach samolotem odrzutowym przed rozpoczęciem szkolenia na oficjalnego pilota linii Emirates. Całość programu, w tym szkolenia naziemne, pokładowe i trening na symulatorze, trwa trzy i pół roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.