Liczy się know-how

Internetowa rewolucja w gospodarce trwa i nic nie wskazuje na to, aby miała się zakończyć. Przeciwnie - w czasach narastającego spowolnienia, biznesy oparte o handel w sieci kwitną. Ich gwałtowny rozwój spowodował wzrost zapotrzebowania na specjalistów od e commerce.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Liczy się know-how

PODZIEL SIĘ


Autor: ang

5 sie 2013 19:28


Internet rewolucjonizuje nasze życie. Nie wiadomo, jaka będzie przyszłość tego medium, jednak eksperci co do jednego są zgodni: e-rewolucja nie ominie i polskiej gospodarki.

Pierwsze zmiany już widać: pomimo spowolnienia, związane z handlem w Internecie sektory krajowej gospodarki stale się rozwijają. Co więcej, wzrost ten ma charakter ekspotencjalny.

Przekłada się to na sytuację na rynku pracy, gdzie można zaobserwować wzrost zapotrzebowania na specjalistów od e-handlu.

E-rewolucja i chaos

- Rzeczywiście, Internet rewolucjonizuje polski biznes - komentuje prof. Grzegorz Mazurek, z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego oraz koordynator programów studiów podyplomowych, które powstały w ramach projektu „Kompetencje internetowe w Koźmińskim".

Zdaniem eksperta, zalety handlu w sieci dostrzegają zarówno właściciele firm, jak i klienci. E-commerce daje przedsiębiorcom możliwość stworzenia zupełnie nowych modeli biznesowych. Za przykład niech posłużą amerykańskie uczelnie, takie jak Harvard czy Stanford University, które oferują bezpłatny dostęp do wiedzy w formie wykładów online, ale pobierają opłaty za egzaminowanie.

- Jednocześnie handel w sieci obniża koszty działalności firmy, a konsumenci mają nieograniczoną wygodę w robieniu zakupów - wylicza ekspert.

Równie szybko, co ilość transakcji wykonywanych online, rośnie zapotrzebowanie na tzw. e commerce menedżerów - osoby które biegle umieją posługiwać się narzędziami handlu elektronicznego. Zdaniem profesora Grzegorza Mazurka, takich specjalistów na krajowym rynku pracy ciągle brakuje.

Niedobór fachowców spowodowany jest również szybkością powstawania nowych technologii. - Przedsiębiorstwa coraz częściej rekrutują ludzi, którzy nie mają odpowiednich kompetencji i uczą ich od zera. Niesie to za sobą wiele zagrożeń - przestrzega naukowiec.

Wynikające z braku wiedzy i doświadczenia eksperymenty z narzędziami e-handlu mogą przede wszystkim źle odbić się na klientach i zrazić firmę do działalności transakcyjnej w sieci. Podobne w skutkach może okazać się bagatelizowanie nowych technologii. Przedsiębiorstwo, którego kierownictwo „obawia się" nowych rozwiązań i nie wykorzystuje ich do działalności handlowej przegapi potencjalnie korzystne trendy i szansę na rozwój.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.