Iwona Krawczyk: Najbardziej istotna jest zmiana nastawienia do szkoły zawodowej

- Specjalna Strefa Ekonomiczna w Kamiennej Górze wdraża od 3 lat inicjatywę, która ma na celu dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb inwestorów i pracodawców. Chcemy młodych ludzi wyposażyć w umiejętność wpływania na swoją ścieżkę kariery zawodowej w oparciu o konkretny zawód – mówi prezes kamiennogórskiej strefy, Iwona Krawczyk.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Iwona Krawczyk: Najbardziej istotna jest zmiana nastawienia do szkoły zawodowej

PODZIEL SIĘ


Autor: PortalSamorzadowy.pl

www.portalsamorzadowy.pl

22 gru 2014 10:16


W Jeleniej Górze zarząd Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Małej Przedsiębiorczości zorganizował konferencję Strefowy Klaster Edukacyjny. Zatwierdzono regulamin klastra, wybrano radę programową oraz powołano zespoły zadaniowe. Uczestnicy konferencji rozmawiali o nowych kierunkach i wyzwaniach w szkolnictwie zawodowym, a także dobrych praktykach współpracy z kamiennogórską strefą. Omówiono założenia do oferty edukacyjnej na przeszły rok szkolny.

- Specjalna Strefa Ekonomiczna w Kamiennej Górze jest pionierem, wdraża od 3 lat inicjatywę, która ma na celu dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb inwestorów i pracodawców. Dla nas najbardziej istotna jest zmiana nastawienia do szkoły zawodowej. Chcemy młodych ludzi wyposażyć w umiejętność wpływania na swoją ścieżkę kariery zawodowej w oparciu o konkretny zawód. Stąd pomysł na Strefowy Klaster Edukacyjny. Cieszę się, że nasza inicjatywa w chwili obecnej jest obligatoryjnie wdrażana przez wszystkie pozostałe strefy w Polsce – mówi prezes kamiennogórskiej strefy, Iwona Krawczyk.

Czytaj też: Kamińska: Z jednej strony bezrobocie, a z drugiej kłopoty ze znalezieniem odpowiednich ludzi do pracy

Powołana w Jeleniej Górze rada programowa ma zajmować się rokrocznie kształtem działań, które będą prowadzone w ramach Strefowego Klastra Edukacyjnego.

Będziemy w siedmiu powiatach kształtować ofertę edukacyjną, dobierać partnerów do kształcenia zawodowego, organizować praktyki zawodowe, gimnazjalistów wyposażać w wiedzę niezbędną i potrzebną do podjęcia konkretnych działań i wyboru zawodu. Oczywiście zajmiemy się także promocją, czyli pozytywnym myśleniem na temat szkoły zawodowej – mówi Iwona Krawczyk.

Czytaj też: Młodzi nie chcą wybierać szkół zawodowych. Jak to zmienić i wypełnić lukę na rynku pracy?

Wybór zawodu ma być decyzją świadomą, uwzględniającą zarówno preferencje, jak i możliwość dalszego rozwoju edukacyjno-zawodowego, a także rozwój kluczowych kompetencji oczekiwanych przez pracodawców. Przedsiębiorca dający zatrudnienie w programie funkcjonuje jako praktyk, kreujący rynek pracy, realizujący treści i metody kształcenia zawodowego w rzeczywistych warunkach pracy, oferujący miejsca pracy wyszkolonym uczniom.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.