Generacja Z zna swoje silne strony i jest świadoma słabych

Najmłodsza generacja nie boi się formułować swoich oczekiwań i wierzy, że dzięki kompetencjom informatycznym oraz świeżemu podejściu przyczyni się do pozytywnych zmian w sposobie realizowania codziennych obowiązków zawodowych. Jest przy tym krytyczna wobec swoich umiejętności i chce się uczyć.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Generacja Z zna swoje silne strony i jest świadoma słabych

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

5 paź 2015 12:31


Według badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh przez Coleman & Parkes najmłodszą generację cechują dużo wyższe oczekiwania. 

Badacze Coleman & Parkes przeanalizowali stosunek oraz oczekiwania dotyczące stylu i miejsca pracy wśród 4 pokoleń, które funkcjonują obecnie na rynku – baby boomers, pokolenia X, milenium oraz Z.

Poza kwestiami finansowymi najważniejsze znaczenie mają dla nich: równowaga między życiem prywatnym a pracą (48 proc.), możliwość pracy w fajnym zespole (47 proc.), elastyczne godziny pracy (42 proc.) oraz bezpieczeństwo zatrudnienia (42 proc.).

Dla porównania przedstawiciele baby boomers na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo zatrudnienia, a bilenialsi i pokolenie X równowagę miedzy życiem prywatnym a pracą.

Przewagi i słabości

Dla najmłodszego pokolenia ogromne znaczenie ma sens ich pracy – aż 34 proc. wskazało, że znacznie bardziej atrakcyjne są dla nich firmy, w których praca pozwoli im zmieniać świat. Wśród baby boomers ten aspekt miał znaczenie dla 13 proc., a dla pokolenia X oraz milenialsów odpowiednio 14 proc. i 15 proc..

Generacja Z przykłada dużo większą wagę do dostępu do nowoczesnych narzędzi technologicznych – 28 proc. Przedstawiciele starszych generacji wskazywali ten czynnik niemal 3-krotnie rzadziej (10 proc.).

Pokolenie Z jest również świadome swoich słabości i gotowe by z nimi walczyć. Ponad połowa z nich (55 proc.) przyznaje, że musi popracować nad komunikacją twarzą w twarz, rozwiązywaniem konfliktów (47 proc.) oraz terminowością realizacji zadań (37 proc.). Przedstawiciele starszych generacji oceniają pokolenie Z mniej krytycznie.

W kontekście stylu pracy dla pokolenia Z bardzo istotna jest możliwość wykonywania swoich obowiązków w ramach elastycznych godzin pracy. Jej brak jest traktowany jako jedno z największych źródeł frustracji. Pozostałe najczęściej wymieniane aspekty to brak przepływu informacji oraz innowacyjności.

Zmiany demograficzne

- Najmłodsze pokolenie pracowników wnosi inne spojrzenie na styl i środowisko pracy. Innowacyjne technologie oddają w nasze ręce zupełnie nowe możliwości - powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.

- Wiele obowiązków możemy wygodnie zrealizować poza biurem, a nowoczesne narzędzia pozwalające na bezpieczne i szybkie współdzielenie informacji pozwalają na wygodną pracę zespołową. Zmiany demograficzne, które zachodzą obecnie na rynku pracy sprawiają, że pracodawcy muszą już teraz rozpocząć wdrażanie odpowiedniej infrastruktury - podsumował.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.