Firmy będą się uczyć, jak rozwijać kompetencje pracowników

300 małych i średnich firm będzie mogło za darmo wziąć udział w szkoleniach i konferencjach na temat zarządzania kompetencjami. Od marca do listopada w największych miastach Polski eksperci będą uczyć, jak rozwój kompetencji pracowników wpływa na wyniki firmy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Firmy będą się uczyć, jak rozwijać kompetencje pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

11 mar 2014 8:37


Projekt jest inicjatywą Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Za część merytoryczną przedsięwzięcia odpowiadają m.in. eksperci firmy doradczo-szkoleniowej ForFuture, która uczy firmy jak podnosić efektywność pracowników.

Ekspert ForFuture Grzegorz Filipowicz wyjaśnił PAP, że koncepcja dotycząca rozwoju kompetencji w firmach jest z powodzeniem wykorzystywana w Polsce w dużych organizacjach od ponad 20 lat. "Odpowiedni system zarządzania kompetencjami powoduje, że pracownicy firm są bardziej efektywni, wydajni, a ich praca przynosi większe efekty dla organizacji" - podkreślił.

Jak mówił, kadra zarządzająca powinna wiedzieć, jakich kompetencji potrzebują ich pracownicy, by mogli właściwie wykonać swoje zadania. "Odpowiednia dbałość o rozwój wewnętrznych zasobów pracownika, jest nie tylko w jego interesie, lecz również pracodawcy" - dodał.

"Ważne jest, by nie utożsamiać efektywnej pracy z ciężką pracą. Zarządzanie kompetencjami mówi o tym, że jeśli odpowiednio rozwiniemy kompetencje pracowników, to czasami mogą oni osiągać wyższe wyniki mniejszym nakładem wysiłku, czy czasu. A to jest dodatkową korzyścią dla samych zatrudnionych" - podkreślił.

Dzięki temu - jak zaznaczył - pracownicy mogą krócej, a wydajniej pracować. "Jeżeli pracownicy są bardziej efektywni, to można spodziewać się, że firma łatwiej realizuje swoje cele biznesowe i strategiczne, że utrzyma się na rynku i będzie się rozwijać. Jeśli mam nieefektywnych pracowników, to jest ryzyko, że przedsiębiorstwo będzie musiało ograniczać swoją działalność" - dodał.

Zdaniem Filipowicza pracownicy, którzy realizują swoje zadania w sposób efektywny przy nieco mniejszym wysiłku zwykle są bardziej zadowoleni i zaangażowani w swoją pracę. "Mają też mniejszą ochotę na to, by odchodzić z firmy. Co w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw jest szczególnie ważne - by współpracować z osobami, które znają się na biznesie, wiedzą jak to robić, potrafią utrzymać klientów, czy też współpracowników przez dłuższy czas" - podkreślił. Zwrócił uwagę, że odchodzenie pracowników z firmy niesie ryzyko, że nie będzie ona funkcjonowała tak jak należy.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA