Dlaczego warto postawić na e-learning?

Jak podnieść atrakcyjność i skuteczność programów szkoleniowych i jak stworzyć efektywne, interaktywne narzędzie e-dukacji? Swoimi doświadczeniami dzieli się Volkswagen Bank.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dlaczego warto postawić na e-learning?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

20 sie 2014 11:34


Nowe technologie stały się współcześnie wyznacznikiem nowoczesnych standardów we wszystkich obszarach zarządzania. Stąd, dostęp do wiedzy tzw. online, direct, mobile jest także istotnym elementem rozwoju i zarządzania zawodowymi systemami szkoleniowymi. Każdy pracownik – funkcjonujący w danej organizacji, wykonujący postawione przed nim zadania, ale i podążając tzw. ścieżką kariery – współtworzy daną organizację.

Czytaj też: Czy e-learning zastąpi tradycyjne szkolenia?

- Wiedza, umiejętności i postawy to trzy filary, na których opiera się planowana ścieżka rozwoju pracownika. Oddziaływanie na każdy z filarów gwarantuje stabilną konstrukcję, a wysokie wskaźniki w każdym z nich oznaczają dla pracodawcy wykwalifikowaną kadrę pracowników – będącą jej największym kapitałem – podkreśla Marcin Kwapiszewski, ekspert z Volskwagen Bank.

Czytaj też: Siedem najważniejszych trendów w e-learningu

- Ludzie chętnie poświęcają czas na portale społecznościowe, podczas gdy, na hasło e-learning, reagują wewnętrznym sprzeciwem i realizują kursy bardziej z obowiązku niż z chęci - dodaje.

Efektywne narzędzie e-dukacji

W projektowaniu interaktywnych systemów szkoleniowych istotnym elementem jest dokładna analiza struktury organizacyjnej oraz celów szkoleniowych przedsiębiorstwa.
 
Wyzwaniem często np. okazuje się zapewnienie dostępu do bazy z ofertą szkoleniową wszystkim pracownikom i partnerom biznesowym rozsianym po całej Polsce, z których każdy może posiadać inną strukturę organizacyjną.

- Rzecz w tym, by konstrukcja systemu e-dukacyjnego, odpowiadała realnemu zapotrzebowaniu szkoleniowemu przedsiębiorstwa, natomiast jego oferta, potrzebom poszczególnych pracowników. Tylko wtedy, możliwa jest pełna personalizacja nauki oraz efektywne zarządzanie kadrą pracowniczą. We wdrożeniach fakultatywnego systemu szkoleniowego w internecie pamiętać należy o jeszcze jednym, bardzo istotnym wymiarze – motywacji użytkowników do ciągłego podnoszenia swoich kompetencji – wyjaśnia Dariusz Polarczyk, Head of Technology w Agencji MUG.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.