Wolontariat pracowniczy: Prawie co druga firma angażuje się w świąteczne akcje charytatywne

Aż 45 proc. firm angażuje się w akcje charytatywne, a zdecydowana większość z nich (90 proc.) zaprasza zatrudnionych do udziału w tego rodzaju projektach - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wolontariat pracowniczy: Prawie co druga firma angażuje się w świąteczne akcje charytatywne

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

22 lis 2017 14:55


• Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

• To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.

Zdaniem pracowników, którzy wzięli udział w badaniu „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadzonym przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, aż 45 proc. firm, w których pracują angażuje się w akcje charytatywne, a zdecydowana większość z nich (90 proc.) zaprasza zatrudnionych do udziału w tego rodzaju projektach. Co najważniejsze są to inicjatywy doceniane wewnątrz organizacji, bo 60 proc. ankietowanych zawsze lub prawie zawsze chętnie bierze w nich udział, a jedna trzecia robi to sporadycznie.

Kim jest statystyczny firmowy Święty Mikołaj?

Jak pokazują wyniki badania, w akcje charytatywne częściej włączają się duże przedsiębiorstwa, zatrudniające 250 i więcej pracowników (65 proc.). Natomiast zdecydowanie rzadziej robią to firmy zatrudniające do 20 osób – projekty związane z pomaganiem potrzebującym realizuje co czwarta tej wielkości organizacja (27 proc.).

Szczodrość Świętego Mikołaja zależy również od formy własności spółek. Najchętniej tego typu akcje realizują organizacje z przewagą kapitału zagranicznego (66 proc.), a także firmy państwowe (56 proc.). Najmniej aktywne w tym obszarze są prywatne firmy polskie – co trzeci podmiot z tej grupy ma na swoim koncie projekty charytatywne.

Gdy przyjrzymy się branżom, to najbardziej aktywnym sektorem angażującym się w działania społeczne jest sektor publiczny – według badania aż 58 proc. instytucji bierze udział w akcjach charytatywnych. Świętym Mikołajem staje się także co druga firma zajmująca się handlem i co trzecia produkcyjna.

Zaangażowanie pracowników

Jak pokazują wyniki omawianego badania większość firm angażuje pracowników do realizowanych przez siebie akcji charytatywnych. To świetna wiadomość – bo nie dość, że wszyscy tworzą wspólnotę celów i wartości, to pomagają potrzebującym.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.