Wolontariat, CSR: Pracownicy Sanofi wspierają lokalną społeczność

• Pracownicy firmy Sanofi postanowili zaoferować swój czas i kompetencje, aby wspierać lokalną społeczność.
• Wraz z Dobrymi Pomysłami „ę” zainicjowali program wolontariatu Sanofi, w ramach którego m.in. będą badać i szukać rozwiązań problemów osób starszych, zwrócą uwagę na sens zdrowego gotowania oraz spróbują oswoić przestrzeń miejską.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wolontariat, CSR: Pracownicy Sanofi wspierają lokalną społeczność

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 gru 2016 15:47


Aktywność społeczna utrzymuje się od kilku lat na podobnym poziomie. Według raportu „Zaangażowanie społeczne Polek i Polaków”, społecznie aktywna jest około jedna trzecia społeczeństwa, przy czym w formalny wolontariat zaangażowanych było w ostatnich latach 18 proc., a w działania na rzecz osób spoza kręgu rodziny i znajomych lub na rzecz najbliższego otoczenia - 27 proc. badanych.

W działalność społeczną angażują się również pracownicy firmy farmaceutycznej Sanofi. Wolontariat ten ma charakter kompetencyjny, a nie konwencjonalny (charytatywny). Polega on na oferowaniu swojego wolnego czasu oraz umiejętności, które bezpośrednio przekładają się na zmiany społeczne. Ponadto wolontariat w tej formie zakłada wzajemne oddziaływanie – pracownicy oferują lokalnej społeczności swoje kompetencje i czas, a w zamian uczą się innych, nowych rzeczy od osób, które wspierają i na rzecz których działają.

- Program wolontariatu Sanofi opiera się na innowacjach społecznych, a jego celem jest poprawa jakości życia społeczności, pośród których funkcjonujemy na co dzień, co wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności Sanofi w Polsce. Program ten powstał również w wyniku potrzeb, zgłaszanych przez naszych pracowników, którzy chcieli realizować się poprzez wspólne działanie na rzecz innych - mówi Magdalena Kruszewska, prezes Sanofi w Polsce.

Spośród zaproponowanych projektów, pracownicy warszawskiego biura wybrali pięć, na które oddali łącznie ponad 300 głosów. Obejmują one działania skierowane zarówno do osób starszych, jak i najmłodszych. Projekty odpowiadają na realne problemy społeczne.

Przykładem jest program „Autentyzm”. Dorośli ze spektrum autyzmu są nieobecni w świadomości społeczeństwa, a inicjatywy i działania kulturalne, w których mogliby wziąć udział, są przeznaczone głównie dla dzieci. Wolontariusze Sanofi chcieliby wpłynąć na zmianę tej sytuacji, dlatego w ramach programu będą wspierać organizowane warsztaty poświęcone fotografii i tworzeniu drzewa genealogicznego swoich rodzin, aby dorośli mogli eksplorować swoje zainteresowania i pasje.

Dodatkowo, pracownicy Sanofi zaangażują się w warsztaty kulinarne promujące zdrowe odżywianie i budowanie relacji rodzinnych wokół stołu, jak również wezmą udział w międzypokoleniowych warsztatach wokół muzyki i tradycji warszawskiej Pragi, aktywizujące lokalną społeczność.

Ponadto, pracownicy warszawskiego biura Sanofi podejmą działania na rzecz poprawy wyglądu parków i zieleni w stolicy, a także zmierzą się z projektowaniem przestrzeni i przedmiotów codziennego użytku, by ułatwić funkcjonowanie osobom starszym.

Wszystkie te działania zostaną wsparte przez stowarzyszenie Dobre Pomysły „ę”, które realizuje projekty społeczno-kulturalne w całej Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

gracajka 2016-12-21 23:19:35

To polecam też zainteresować się podstawami dietetyki i sprzedać kilka rad os. starszym albo w ogóle pobudzić ich to samodzielnego zgłębiania tej wiedzy. Na kanale media expert sa proste triki od niejakiej Malwiny i powinny być przystępne dla seniorów.