Te firmy najbardziej dbają o CSR

Z roku na rok zwiększa się świadomość firm w zakresie zrównoważonego rozwoju i konieczności włączenia tej koncepcji w strategię zintegrowanego zarządzania firmą. Ponad 85 proc. firm posiada dokument określający strategiczne kierunki swojej działalności w tym obszarze.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Te firmy najbardziej dbają o CSR

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

21 maj 2015 11:39


Przedstawiciele tygodnika „Polityka” i firmy doradczej Deloitte przyznali w tym roku 44 Listki: Złote Listki CSR zdobyło 11 firm, Srebrne Listki CSR – 8 firm oraz Białe Listki CSR – 25 firm.

- W tym roku, razem z redakcją „Polityki” chcieliśmy jeszcze bardziej zmotywować firmy do działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i dzielenia się swoimi doświadczeniami oraz dobrymi praktykami. Dlatego zdecydowaliśmy się na zaostrzenie kryteriów oceny dla poszczególnych kategorii wyróżnionych. Stąd w porównaniu z poprzednim rokiem uhonorowaliśmy mniejszą liczbę firm – wyjaśnia Rafał Rudzki, starszy menedżer w zespole Sustainability Consulting Central Europe Deloitte.

Czytaj też: CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

Przesłane przez firmy zgłoszenia wyraźnie pokazują, że przedsiębiorstwa działające w Polsce coraz częściej wpisują w swoje strategie biznesowe i zarządcze zagadnienia związane z CSR. Aż 85 proc. firm deklaruje posiadanie dokumentu definiującego kierunki strategiczne w tym obszarze, a 80 proc. wskazuje, że posiada osobę dedykowaną do koordynacji działań CSR. Taki sam odsetek spółek wskazał, że ujawnia informacje i rezultaty związane z tą działalnością w Polsce np. w postaci informacji na stronie internetowej lub w broszurach firmowych.

- Z jednej strony z zadowoleniem obserwujemy coraz większe zaangażowanie firm w działalność związaną z CSR i ze zrównoważonym rozwojem. Z drugiej, widzimy, że zmieniające się otoczenie regulacyjne, społeczne i gospodarcze oraz relacje z interesariuszami stale motywują firmy  do dostosowania zakresu oraz sposobu działania do stojących przed nim  wyzwań społeczno-ekonomicznych – podkreśla Irena Pichola, partner, lider zespołu Sustainability Consulting Central Europe Deloitte.

Czytaj też: Przed firmami wiele wyzwań, jeśli chodzi o CSR

W procesie budowania zaufania bardzo istotna jest forma, w której firmy ujawniają dane na temat swojej działalności i co dokładnie, o sobie mówią. Nadesłane ankiety pokazują, że 61 proc. z nich publikuje i udostępnia – w postaci broszury marketingowej lub w formie elektronicznej – materiały na swój temat.

Tylko niecałe 30 proc. ujawnia dane pozafinansowe w sposób ustrukturyzowany – w formie raportu w oparciu o rozpoznawalny, międzynarodowy standard Global Reporting Initiative (GRI) czy wytyczne International Integrated Reporting Counsil (IIRC).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.